اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش تولید صابون از سودپرک:

شیمی27

سودپرک در صابون جامد:
سودپرک، سدیم هیدروکسید و یا کاستیک سودا، یک ماده اولیه شیمیایی سنتی برای ساخت صابون جامد است. درحالی که پتاسیم هیدروکسید بیشتر در تولید صابون های مایع رایج است. اما باید در نظر داشت که تولید صابون مایع با سود پرک نیز امکان پذیر است.

سودپرک یک پایه شیمیایی قوی برای استفاده در مواد گوناگون است، این ماده از الکترولیز سدیم کلراید به دست می آید. این ماده یک باز قوی محلول در آب است که وقتی به اب اضافه می شود، سودپرک پی اچ محلول را افزایش می دهد، این ویژگی سدیم هیدروکسید را به یک pH ایده ال برای فرمولاسیون اسیدی تبدیل می کند.

امروزه، بیشتر صنایع صابون سازی از طریق فرآیند تولید انبوه اقدام به تولید می کنند. مراحل ساخت صابون به وسیله سود پرک به صورت زیر است:

1. از طریق یک ستون بلندعمودی از جنس استیل که هیدرولایز(hydrolyzer) نامیده می شود، چربی ها را یه اسید های چرب و گلیسیرین تجزیه می کنند. این برج از دمای بالا برای برای تجزیه اسید های چرب به دو ماده تشکیل دهنده آن (گلیسیرین و اسیدچرب) استفاده می کند.

2.اسیدچرب خالص شده با مقدار مناسبی از سودپر ک باید مخلوط شود. در این مرحله سایر مواد شیمیایی به هدف افزایش مدت زمان sponification، انقضا، افزایش قدرت پاکنندگی و یا نیاز بازار اضافه می شود.

خواص سود پرک:
سودپرک یک پایه ی ارگانیک و غیرمعدنی دارد. از این نظر که هیچ اتم کربنی در آن یافت نمی شود مشابه با آب است. هنگامی که این ماده با آب مخلوط می شود ,کاملا تبدیل به یون های هیدروکسید و سدیم می شود. همان طور که می دانید یون هیدروکسید دارای بار منفی و یون سدیم دارای بار مثبت است. این مقدار بالای یون های مثبت و منفی منجر به یک واکنش بشدت گرماده می شود.درنتیجه به هیدرولیز چربی ها در فرآیند saponification در صابون سازی کمک می کند.

همچنین از سودپرک به عنوان شناساگر و یا واکنش دهنده برای تولید مواد دیگر در واکنش استفاده می شود. سودپرک باعث فرآیند saponification می شود. همچنین یک ماده ضروری برای تولید صابون است. هنگامی که سودپرک به یک مایع اضافه می شود، لایه ای از این ماده تشکیل می شود که هنگامی که با روغن و یا چربی مخلوط می شود، منجر به واکنش شیمیایی می شود که sponification نامیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>