اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش اندازه گیری TOC:

شیمی32

تأثیرات TOC بر آب و فاضلاب:
هر یک از مواد آلاینده موجود در منابع آبی، علاوه بر تأثیراتی که بر ظاهر و طعم و بوی آب ایجاد می کنند، می توانند مشکلات جانبی دیگری را نیز به وجود آورند. افزایش بیش از اندازه کربن آلی محلول و معلق در آب باعث می‌شود تا به مرور اکسیژن موجود در آب تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

کاهش اکسیژن محلول در آب منجر به از بین رفتن آبزیان و میکروارگانیسم های هوازی خواهد شد که در روند تصفیه بیولوژیکی می توانند چالش های زیادی را به وجود آورند.

افزایش BOD یا اکسیژن خواهی بیولوژیکی آب که به شدت بر تصفیه بیولوژیکی تأثیرگذار است، با افزایش TOC رشد پیدا می کند. در تمام انواع پساب ها و فاضلاب های صنعتی و نیمه صنعتی و غیره تلاش می‌شود تا BOD کاهش پیدا کند. به همین دلیل لازم است میزان کربن آلی در آب کاسته شود تا در نهایت منجر به کم شدن BOD گردد.

روند اندازه گیری کل کربن آلی موجود در آب تنوع زیادی دارد و به شیوه های مختلف در آزمایشگاه ها روند سنجش این شاخص انجام می‌شود. در حالت کلی برای اندازه گیری این شاخص در مرحله اول لازم است ابتدا کربن معدنی موجود در آب حذف شود و در نهایت مقدار کربن آلی قابل اندازه گیری خواهد بود. روش های مختلف برای سنجش و اندازه گیری TOC شامل موارد زیر می باشند:

  • اندازه گیری با حرارت دهی در درجه بالا: در این روش آب تا دمای بیش از 700 درجه سانتیگراد حرارت دهی می شود.
  • اندازه گیری با اشعه UV: در این روش همان طور که از نامش مشخص است، با تابش اشعه UV فرآیند اکسایش انجام می‌شود و در نهایت می توان میزان کربن آلی را اندازه گیری نمود.
  • اندازه گیری با گرمایش شیمیایی: در این روش ترکیبی از حرارت دهی و مواد شیمیایی برای فرآیند اکسایش استفاده می‌شود.
  • اندازه گیری با نور و مواد شیمیایی: در این روش علاوه بر مواد شیمیایی از تابش اشعه نیز استفاده می‌شود.

در تمام روش های فوق ابتدا مواد آلی موجود در آب اکسید می‌شوند و در نهایت میزان کربن باقی مانده قابل اندازه گیری خواهد بود. علاوه بر این روش ها، معرف های مخصوص TOC نیز موجود می باشند که می توان در شرایط مختلف برای کربن آلی در آب و همچنین صنایع دارویی را اندازه گیری کرد. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه های مخصوص برای سنجش این فاکتور نیز توسط برندهای مختلف ارائه شده اند که می توان استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>