اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های تصفیه فاضلاب کارخانجات داروسازی:
یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی و ساخت پکیج های تصفیه پساب کارخانه های تولید دارو باید مد نظر قرار داد، بررسی نوع آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در آنها می باشد.

شیمی34

پس از بررسی این موارد و تعیین دقیق شاخص های BOD، COD، TSS و غیره، لازم است مجموعه ای از روش های مورد نیاز برای از بین بردن هر یک را انتخاب و در پکیج پیاده سازی نمود. بدون در نظر گرفتن جزئیات دقیق از هر یک از روش هایی که در این پکیج ها پیاده سازی می‌شود، در حالت کلی می توان روند تصفیه را به صورت زیر بیان کرد:

تصفیه فیزیکی پساب دارویی:
در روند تولید و بسته بندی داروها و همچنین شستشوی سالن ها، تکه های بزرگ از مواد جامد وارد پساب ها می‌شوند. عدم جمع آوری این ذرات معلق باعث گرفتگی تجهیزات مختلف شده و روند تصفیه را با کند شدن مواجه خواهد نمود. تصفیه فیزیکی تمرکز بر روی جمع آوری ذرات معلق با اندازه های بزرگ درون فاضلاب به کمک آشغالگیر مکانیکی و دستی دارد.

تصفیه شیمیایی فاضلاب داروسازی:
بسیاری از آلاینده های موجود در پساب های داروسازی، معلق بوده و اندازه های بسیار کوچکی دارند. به عنوان مثال ذرات کلوئیدی و چربی که نه ته نشین شده و نه روی سطح انباشته می‌شوند. برای جمع آوری این ذرات می توان از انواع مواد منعقد کننده و لخته ساز ها استفاده نمود که تأثیر بسیار زیادی بر بهبود کیفیت فاضلاب خواهند داشت.

تصفیه بیولوژیکی:
از مهم ترین روش های مورد استفاده در این پکیج ها می توان به تصفیه بیولوژیکی اشاره نمود. در این مرحله از فرایند تصفیه، مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها به روش های هوازی و بی هوازی تجزیه می‌شوند. لازم به ذکر است که تعیین روش های بی هوزی و هوازی برای تصفیه بیولوژیکی صنایع دارویی به نوع داروها و مواد آلاینده موجود در آنها بستگی دارد. به همین دلیل در هر یک از انواع پکیج ها روش های مختلفی در این مرحله در نظر گرفته می‌شود.

تصفیه الکتروشیمیایی:
این روش ها نیاز به هزینه اقتصادی بالایی نداشته و جداسازی یون های معلق در فاضلاب را با کمک انرژی الکتریکی انجام می دهند. در این روش ها از الکترودهای آهن و آلومینیوم برای جداسازی یون ها استفاده می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، با توجه به نوع آلاینده ها و همچنین بودجه مورد نظر برای تهیه پکیج، ممکن است از روش های پیشرفته تر دیگری همچون اکسیداسیون نیز استفاده شود. در این روش ها از اشعه UV و پراکسید هیدروژن و غیره استفاده می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>