اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع روش های رسوب زدایی دیگ بخار صنعتی:
با توجه به مزایای متعدد رسوب زدایی دیگ های بخار صنعتی، روش های مختلفی در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

شیمی39

رسوب زدایی دیگ بخار با دیسکلر:
از کاربردی ترین روش ها برای رسوب زدایی بویلر می توان به استفاده از مواد شیمیایی به نام دیسکلرها اشاره نمود که قدرت بسیار بالایی در حل کردن رسوب ها دارند. این مواد که دارای پایه اسید کلریدریک می باشند، قادرند تا رسوب های ایجاد شده بر روی سطوح فلزی و پلاستیکی را بدون خوردگی از حل و از بین ببرند.

در این روش دیسکلر پودری یا مایع آن را به درون لوله ها تزریق نموده و شرایط را برای عبور آنها از تمام لوله ها و تأسیسات دیگ بخار فراهم می کنند. با عبور این مواد از لوله ها رسوب های ایجاد شده در مسیر را در خود حل می کنند. به منظور افزایش قدرت این مواد و جلوگیری از ایجاد ترک و شکستگی از مواد خیس کننده (Surfactant) نیز به همراه دیسکلر استفاده می‌شود.

رسوب زدایی دیگ بخار صنعتی با DM:
از دیگر روش های رسوب زدایی دیگ های بخار و بویلر می توان به استفاده از مواد DM اشاره نمود. این مواد که دارای پایه فسفات می باشند قادرند تا نه تنها رسوب های ایجاد شده بر روی لوله و جداره دیگ بخار را در خود حل کنند، بلکه از ایجاد رسوب نیز جلوگیری می کنند.

مواد ضد رسوب DM پس از ورود به دیگ بخار منجر به لخته شدن یون های معلق در آب شده و پس از به هم پیوستن آنها در کف دیگ انباشته می گردند. مواد رسوب زدا مورد استفاده برای بویلر و دیگ بخارهای صنعتی بر اساس نحوه عملکرد آنها دارای انواع مختلفی می باشند.

گروهی از این مواد با لخته شدن یون ها از ایجاد رسوب جلوگیری نموده و برخی PH را تنظیم می کنند. برخی دیگر از این مواد در ساختار کریستال های تشکیل شده توسط یون های کلسیم و منیزیم از اتصال آنها به هم جلوگیری نموده و در نهایت گروه دیگری باعث جدا شدن کریستال های رسوب شده از هم و حل شدن از آب می گردند.

در این روش لازم است مقدار PH در سطح استانداردی تنظیم شود و با قرار گرفتن بر روی 11 راندمان این مواد تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه براین، مقدار مواد رسوب زدای مورد استفاده باید به درستی تعیین گردد.

اسید شویی دیگ بخار صنعتی:
اسید شویی از دیگر روش های مورد استفاده برای حذف رسوب های ایجاد شده در بویلر و مبدل های حرارتی می باشد که با رعایت استانداردها و اصول ایمنی صورت می‌گیرد. در این روش از اسیدهای مخصوص به همراه آب استفاده شده و تمام بخش های درونی دیگ با فشار آب زیاد شستشو داده می‌شود.

در این روش نه تنها از اسید دیسکلر، بلکه از سایر مواد شیمیایی از قبیل boiler conditioner نیز استفاده می‌شود که قدرت خورندگی بسیار کمی دارند. البته توجه داشته باشید که این مواد سمی بوده و بدون ماسک و دستکش های استاندارد نباید از آنها برای شستشو بویلرها استفاده شود.

زمان رسوب زدایی دیگ بخار (بویلر):
با توجه به اهمیت بسیار زیاد حذف رسوب های ایجاد شده در دیگ های بخار، لازم است به صورت دوره ای فرآیندهای فوق اجرا شوند.

بازه زمانی که لازم است اسید شویی یا استفاده از DM و اسید دیسکلر برای دیگ بخار استفاده شود، به درجه سختی آب و همچنین درجه حرارت و شریط محیطی بستگی دارد. استفاده از لوله نمونه برای شناسایی مقدار رسوب ایجاد شده در داخل دیگ بخار از جمله روش های رایج در این زمینه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>