اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سفیر هند در تهران تأکید کرد که ساز و کار مالی ویژه این کشور برای تجارت با ایران از 6 ماه قبل فعال شده و طی این مدت کاملاً عملیاتی بوده است.

تجارت

سفیر هند در تهران در همایش تجاری ایران و هند که صبح امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد گفت: هند میدانست که دولت ترامپ بالاخره از برجام خارج خواهد شد و تحریم های آمریکا علیه ایران را دوباره برقرار خواهد کرد. به همین دلیل ایجاد یک سازوکار مالی ویژه (SPV) را در دستور کار خود قرار داد تا مطمئن شود روابط تجاری اش با ایران از گزند تحریم ها حفظ خواهد شد.

«گدام دارمندرا» با تأکید بر اینکه طی ماه های اخیر سازوکار مالی ویژه هند برای تداوم تجارتش با ایران کاملاً عملیاتی بوده است، اظهار داشت: «ما در هند از قبل یک SPV را برای تجارت با ایران راه اندازی کردیم و طی این مدت از آن استفاده کرده ایم.»

این دیپلمات هندی در توضیح نحوه ایجاد کانال مالی مذکور گفت: «کاری که ما کردیم این بود که آخرین الگویی که از تجارتمان با ایران داشتیم را در نظر گرفتیم. سپس این الگو را توسعه دادیم تا ببینیم که چگونه می توانیم با بهره گیری از آن یک سازوکار مالی ویژه برای تسهیل و شتاب بخشیدن به روابط تجاری با ایران راه اندازی و از آن استفاده کنیم». وی همچنین تأکید کرد که کشورش برای حفظ روابط تجاری خود با ایران، مذاکرات بسیار سختی با مقامات آمریکایی داشته است.

سفیر هند در ایران سپس با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در هر دو کشور این فرصت را خواهند داشت تا از طریق دو بانک هندی UCO و IDBI با یکدیگر ارتباط مالی برقرار کنند، افزود: «این سازوکارهای مالی ویژه [بانک های UCO و IDBI] هر دو در مورد اقلامی که می توانند بین دو کشور مبادله شوند، آگاهی کامل دارند.»

گدام دارمندرا همچنین در حاشیه این همایش به خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران گفت که سازوکار مالی ویژه هند برای تجارت با ایران طی 6 ماه اخیر در حال فعالیت بوده است.

بانک UCO هند در ایران شعبه دایر کند
محمدحسین بنی اسدی مسئول میز هند در وزارت امور خارجه یکی دیگر از سخنرانان همایش تجاری ایران و هند بود. وی در سخنرانی خود تأکید کرد که بانک UCO هند باید اقدامات ملموس تری انجام دهد تا بتواند تجارت بین صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی و هندی را تسهیل کند.

بنی اسدی سپس خطاب به «صابر ناظم» نماینده ارشد بانک UCO در ایران گفت: «اینکه بانک UCO یک نماینده در ایران داشته باشد، کافی نیست و این بانک باید یک شعبه در کشور ما دایر کنند.»

وی در ادامه از این بانک هندی بابت تأخیر در تسویه پرداخت ها که موجب بروز مشکلاتی برای تجار ایرانی و هندی شده است، انتقاد کرد و در مورد علت اینکه در حال حاضر دو بانک هندی کار تسویه پرداخت ها بین تجار ایرانی و هندی را انجام می دهند، خاطرنشان ساخت: «به دلیل همین تأخیرهای بانک UCO بود که بانک IDBI نیز وارد صحنه شد.»

این مقام ایرانی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که دو بانک هندی دیگر نیز در حال مذاکره برای ورود به بازار ایران هستند.

لزوم بهره برداری از ظرفیت های تجاری استانی
محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی سخنانی در این نشست به تشریح وضعیت تجارت میان دو کشور پرداخت و زمینه های مناسب جهت توسعه مبادلات تجاری دوجانبه را توضیح داد.

کرباسی به مقامات ایران و هند پیشنهاد کرد که در راستای افزایش حجم تجارت دوجانبه بین ایران و هند و رسیدن ارزش مبادلات تجاری فی مابین به هدف 30 میلیارد دلار، از ظرفیت های تجاری استان های دو کشور بیشتر استفاده شود.

کرباسی گفت: در حال حاضر ارزش مبادلات تجاری بین ایران و هند سالانه حدود 18 میلیارد دلار است که 1.4 میلیارد دلار از آن را صادرات غیرنفتی ایران تشکیل می دهند. این نشان می دهد که برای رساندن حجم تجاری دوجانبه به سقف 30 میلیارد دلار ظرف یک تا دو سال آینده باید حجم تجارت غیرنفتی خود را افزایش دهیم.

او افزود: همکاری های ایران و هند در بندر چابهار از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است به گونه ای که از آن طریق می شود صادرات غیر نفتیمان را به هند افزایش داده و نیازمندی های خود را از هند از این بندر وارد کنیم.

کرباسی گفت: چابهار همچنین در زمینه ترانشیپ کالاهای هندی به آسیای میانه که اهم آن از راه ایران می‌گذرد، قابلیت زیادی دارد.

معاون بین الملل اتاق ایران گفت: در زمینه تجارت ترجیحی مذاکرات بسیار خوبی بین دو کشور انجام شده که امیدواریم در چارچوب افزایش مبادلات تجاری دوجانبه میان ایران و هند به نتیجه لازم برسد.

منبع:پایگاه خبری اتاق ایران

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>