اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های حذف آرسنیک از آب با غشا و فیلتراسیون:
در صنعت تصفیه آب استفاده از غشاهای مصنوعی یا فیلتر ممبران کاربرد زیادی داشته و منافذ کوچک آنها مانع از عبور ذرات و یون ها و آلاینده های موجود می‌شوند. از جمله غشاهای مورد استفاده برای کاهش مقدار آرسنیک موجود در آب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شیمی40

حذف آرسنیک از آب با اسمز معکوس:
اسمز معکوس یکی از روش ها و تجهیزات بسیار کاربردی در تصفیه آب می باشد که عکس عمل اسمز موجود در طبیعت رفتار می کند. در این تجهیزات آب حاوی آلاینده ها با فشار از غشاهایی با منافذ بسیر کوچک عبور داده می‌شود. بر اثر عبور آب از این غشاها ذرات کوچکی مانند آرسنیک امکان عبور را پیدا نخواهند کرد.

حذف آرسنیک با اولترافیلتراسیون:
استفاده از غشاهای اولترافیلتراسیون از دیگر روش ها برای کاهش مقدار آرسنیک موجود در آب می باشد که البته کارایی آن کمتر از اسمز معکوس است. با توجه به اینکه منافذ این غشاها بزرگ تر از اسمز معکوس می باشند، به همین دلیل بهتر است ابتدا عمل لخته سازی و انعقاد صورت گیرد تا کارایی و راندمان افزایش پیدا کند.

حذف آرسنیک از آب با نانوفیلتراسیون:
عبور آب از غشاهای نانوفیلتراسیون که دارای منافذی به اندازه 0.001 میکرون می باشند نیز می تواند گزینه ای نسبتا مناسب برای کاهش آرسنیک های موجود در آب باشد. این گروه از ممبران ها نیز کارایی کمتری نسبت به RO دارند.

روش های نوین حذف آرسنیک از آب:
علاوه بر موارد فوق و با توجه به اهمیت بسیار کاهش آرسنیک، همیشه روش های جدیدی در این زمینه مطرح می‌شوند.

به طوریکه فناوری های نوین در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، استفاده از روش های الکتروشیمیایی ECAR از جمله روش هایی می باشد که به کمک جریان الکتریکی و زنگ آهن منجر به رسوب آرسنیک می گردد. علاوه براین، از فناوری نانو نیز در این زمینه استفاده می‌شود که البته بیشتر جنبه آزمایشگاهی داشته و تصفیه خانه های بزرگ در حال حاضر کاربرد ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>