اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیوفیلترهای تصفیه کننده آب چیست؟
یکی از اصلی ترین روش ها برای حذف آلاینده های موجود در آب و فاضلاب، استفاده از میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی می باشد که با انجام تصفیه بیولوژیکی کیفیت پساب ها را تا حد مطلوبی افزایش می دهند.

شیمی45

یکی از مهم ترین گام ها در تصفیه بیولوژیکی، فراهم کردن بستر مناسب برای تصفیه بیولوژیکی و رشد و تعذیه میکروارگانیسم ها و باکتری ها می باشد که اصطلاحا به این مرحله تشکیل بیوفیلتر گفته می‌شود.

به عبارت دیگر، بیوفیلترهای تصفیه کننده آب و فاضلاب به بستری گفته می‌شود که از مواد مختلفی از قبیل پلاستیک و pvc، کمپوست و کاه گندم و شن و ماسه تشکیل شده و شرایط را برای رشد و تغذیه میکروارگانیسم ها فراهم می کند.

عملکرد بیوفیلترهای تصفیه کننده آب:
بستر شنی، ماسه ای یا پلاستیکی در نظر گرفته شده برای بیوفیلترها به محلی برای تجمع میکروارگانیسم ها تبدیل شده و با عبور آب و فاضلاب از آنها، حجم بالایی از مواد آلی موجود بر روی این بستر قرار گرفته و توسط باکتری ها تغذیه و مصرف می‌شوند.

کارایی این بیوفیلترها به جنس مواد تشکیل دهنده بستر و همچنین میزان تماس مواد آلاینده با آنها بستگی داشته و هر چه میزان تداخل بیشتر باشد، به همین نسبت نیز کارایی بیوفیلتر در حذف مواد آلی بیشتر خواهد بود.

استفاده متوالی از بیوفیلترها به مرور باعث انباشته شدن مواد آلی تجزیه شده می شود و کارای آنها کاهش پیدا خواهد کرد و لازم است نسبت به احیای آنها به شیوه های مختلف اقدام گردد.

کاربرد بیوفیلترها:
با توجه به کارایی بسیار بالای بیوفیلترها در حذف مواد آلاینده موجود در آب، کاربردهای زیادی برای آنها وجود دارد که از اصلی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تصفیه آب به کمک بیوفیلترها.
  • تصفیه فاضلاب با بیوفیلتر.
  • استفاده از بیوفیلتر در صنعت پروری آبزیان و حذف آمونیاک موجود در آب.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>