اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیر میکس در دستگاه تصفیه آب خانگی:
در سال های اخیر دستگاه تصفیه آب خانگی رواج بیشتری یافته است. یکی از اصلی ترین مزیت های تصفیه آب این است که با استفاده از آن می توانید آب منزل خود تا اندازه بسیار زیادی فیلتر کنید و از آلاینده ها پاکسازی کنید.

شیمی48

اما مشکلی که هست، آن است که آب تصفیه شده توسط این دستگاه ها، معمولا دارای خلوص بسیار زیادی است. بنابراین باید راهکاری باشد، تا به تعدیل خلوص آب بپردازید. این کار را شیر میکس تصفیه آب برای شما انجام می دهد.

قبل از اینکه به معرفی شیر میکس بپردازیم، باید مقدار تصفیه شدن آب توسط دستگاه تصفیه آب را مورد بررسی قرار دهیم. دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا از سیستم اسمز معکوس استفاده می‌کند. سیستم اسمز معکوس یکی از بهترین روش های تصفیه آب در سراسر جهان است. این روش در اکثر دستگاه های آب تصفیه کن جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و برند های معروف تصفیه آب از آن استفاده می‌کنند.

این سیستم تصفیه آب می تواند ذرات آب را تا بیش از 99 درصد تصفیه کند. به عبارت دیگر می توان مقدار تصفیه ی دستگاه تصفیه کننده را به صورت دیگر بیان کرد. آب تصفیه کن دارای فیلتری به نام ممبران است که می تواند مولکول های آب را از داخل خود عبور دهد و ذرات بزرگ تر از 0.0001 میکرون را به دام بیندازد.

شیر میکس تصفیه آب یا تنظیم کننده سختی آب(TDS Blend Valve) شیری است که آب ورودی و دارای ناخالصی را با آب تصفیه شده در مرحله آخر تصفیه آب مخلوط می‌کند. عملکرد این شیر از نام انگلیسی آن مشخص است. «شیر مخلوط کن سختی آب». در نهایت با استفاده از شیر میکس تصفیه آب می توانید سختی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب را تنظیم کنید.

آیا راه دیگری برای افزایش سختی آب هست ؟
دستگاه های تصفیه آب معمولا دارای 6 عدد فیلتر هستند. فیلتر های سه مرحله اول فیلتر پیش تصفیه نام دارند. این سه فیلتر به حذف ناخاصی های درشت و کلر و ترکیبات شیمیایی میپردازند. در مرحله چهارم مهم ترین و اصلیترین فیلتر دستگاه وجود دارد. ممبران تصفیه آب می تواند ذرات آب را تا اندازه بالایی تصفیه کند. در مرحله پنجم پست کربن به بهبود طعم و بوی آب میپردازد.

اما مرحله ششم در این مطلب مورد بحث ما است. فیلتر مینرال که در مرحله ششم دستگاه تصفیه آب خانگی قرار می‌گیرد، چیزی از آب را حذف نمی‌کند. بلکه به آن مواد معدنی مفید برای بدن را اضافه می‌کند. بنابراین سختی آب مقداری بالا رفته و علاوه بر آن آب تصفیه شده، غنی از مواد معدنی خواهد بود.

نحوه اندازه گیری سختی آب:
برای اینکه بتوانید شیر میکس را تنظیم کنید، نیاز است تا به اندازه گیری سختی آب بپردازید. به دلیل اینکه اگر شیر میکس را زیاد از حد مناسب باز کنید، آنگاه آب ناخالص و تصفیه نشده بیشتری وارد آب خروجی از شیر برداشت می‌شود و طبیعتا آب خروجی از دستگاه شما بی کیفیت خواهد بود.

به منظور تنظیم شیر میکس و اندازه گیری سختی آب، گام به گام مراحل زیر را طی کنید:

  • شیر برداشت تصفیه آب خود را باز کنید تا دستگاه شروع به کار کردن بکند.
  • شیر آبی رنگ روی مخزن را ببندید تا آبی که تصفیه می‌شود، به طور مستقیم به شیر برداشت منتقل شود.
  • ملاحظه میکنید که آب خروجی دارای حجم بسیار کمی است و جریان نازکی از آن خارج می‌شود. این امر طبیعی است و به دلیل کند بودن فرآیند اسمز معکوس می‌باشد.
  • آب خارج شده از آب تصفیه کن را داخل لیوانی بریزید و با استفاده از TDS متر یا دستگاه اندازه گیری سختی آب، TDS یا سختی آن را اندازه گیری کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>