اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخزن تصفیه آب چیست ؟
روند تصفیه آب با استفاده از سیستم تصفیه آب اسمز معکوس، معمولا کند است. به همین دلیل دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز به یک مخزن تصفیه آب دارد که بتواند آب تصفیه شده با استفاده از فیلتر ها را در خود ذخیره کند.

شیمی54

به عبارت دیگر مخزن آب تصفیه کن، یک مخزن تحت فشار هیدروپنوماتیکی است که در کنار دستگاه های تصفیه آب معمولا زیر سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد.

ساختار مخزن تصفیه آب به این صورت است که از فولاد نازک شده که به اصطلاح به آن فولاد نورد شده میگویند، ساخته شده اند. داخل مخازن تحت فشار نیز با ماده ای بی اثر به نام بوتیل اندود شده است. استفاده از پوشش بوتیل تضمین می کند که آب تصفیه شده توسط سیستم RO، هرگز با فولاد تماس پیدا نمی کند.

استفاده از مخزن در دستگاه تصفیه آب خانگی، استفاده از دستگاه را برای شما آسان تر و سریع تر می‌کند. به این دلیل که زمانی که بخواهید یک لیوان آب تصفیه شده بنوشید، مخزن ذخیره به شما کمک می‌کند تا مقدار زیادی آب در زمان کوتاه به دست شما برسد.

مخزن ذخیره تصفیه آب چگونه کار می‌کند ؟
مخزن تصفیه آب از فشار هوا برای رساندن آب به شیر برداشت تصفیه اب اسمز معکوس بهره میبرد. همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، مخازن تصفیه آب هیدروپنوماتیک هستند، به این معنی که نه تنها در خود آب را ذخیره می‌کنند، بلکه دارای هوای فشرده شده نیز می‌باشند که این ویژگی پایه و اساس عملکرد مخزن ذخیره تصفیه آب را شکل می دهد.

این مخزن ها قادر هستند تا بدون نیاز به پمپ تقویت کننده فشار آب، و فقط با استفاده از هوای فشرده شده، آب را به شیر برداشت برسانند.

مخزن تصفیه آب دارای دو محفظه است. یکی برای ذخیره آب و دیگری محفظه هوا. محفظه مربوط به آب تصفیه شده در بالا و محفظه هوای فشرده در پایین مخزن قرار دارد. زمانی که دستگاه تصفیه آب، آب تصفیه شده را آرام آرام وارد مخزن ذخیره می‌کند، وزن آب موجود در مخزن رفته رفته زیاد تر می‌شود.

از آنجایی که آب خاصیت فشرده سازی ندارد، هوای داخل مخزن با افزایش فشار وزن از سوی آب، شروع به فشرده تر شدن می‌کند. این فشرده شدن هوا باعث به وجود آمدن فشاری در زیر محفظه آب می‌شود که منتظر فرصتی برای رها کردن فشار است.

زمانی که شما شیر برداشت روی سینک را باز میکنید، فشار هوای فشرده شده، آب را به سمت بیرون از مخزن و به سوی شیر برداشت هدایت می‌کند.

در صورتی که مخزن تصفیه آب دارای هوای فشرده شده نبود، مخزن از آب پر میشد اما نمی توانست آن را به بالا و به سمت شیر برداشت هدایت کند. در آن صورت نیاز به یکی پمپ جانبی برای مخزن بود.

بنابراین مخزن تحت فشار هیدروپنوماتیک که دارای آب و هوای فشرده شده هستند، قادرند بدون نیاز به پمپ، فشار آب مورد نیاز برای برداشت آب تصفیه شده را برای شما فراهم کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>