اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیلتر 3 مرحله اول تصفیه آب:
در این مقاله به طور تخصصی تر تمرکزمان را بر روی فیلتر های سه مرحله اول دستگاه تصفیه آب خواهیم گذاشت.

تصفیه_آب3

فیلتر 3 مرحله اول تصفیه آب در اکثر آب تصفیه کن ها به طور مشابه هستند. یعنی مرحله اول فیلتر الیافی خواهد بود. مرحله دوم فیلتراسیون را فیلتر UDF بر عهده دارد و مرحله سوم به فیلتر کربن بلاک اختصاص میابد.

فیلتر مرحله اول تصفیه آب:
فیلتر اول دستگاه آب تصفیه کن معمولا فیلتر الیافی است. این فیلتر از الیاف ذوب شده پلی پروپیلن و با اندازه 5 میکرون تولید می‌شود. پلی پروپیلن یک پلیمر مصنوعی با چگالی کم در مقایسه با سایر پلاستیک ها است. به طور کلی در برابر اسیدها و بازهای رقیق مقاوم بوده و ماهیت آبگریز دارد.

این فیلتر وظیفه دارد تا جامدات درشت درون آب اعم از گل و لای، شن، ماسه، زنگسار لوله ها و دیگر مواد درشت معلق در آب را از آب پاکسازی کند.

بر اساس ادعای این سایت اندازه فیلتر تصفیه آب بر حسب میکرون یکی از مهم ترین مولفه های متمایز کننده فیلتر الیافی نسبت به دیگر فیلتر ها است.

یک میکرون برابر با 0.000001 متر است که همانطور که میبینید اندازه بسیار بسیار کوچکی است که با چشم نیز قابل مشاهده نیست. بنابراین هر چقدر اندازه فیلتر الیافی مرحله 1 از نظر میکرونی کوچک تر باشد، آن فیلتر کارایی بیشتری در حذف آلاینده های آب دارد.

فیلتر مرحله 1 دستگاه تصفیه آب که از نوع الیافی است معمولا در اندازه های مختلف تولید می‌شود. هر یک از این اندازه ها کاربری های مختلفی را دارد. برای مثال فیلتر الیافی پلی پروپیلن در اندازه 1 میکرون و 5 میکرون متداول ترین نوع فیلتر در دستگاه تصفیه آب است. همچنین فیلتر 20 میکرون نیز در برخی از دستگاه های آب تصفیه کن نیمه صنعتی کاربرد دارد.

وقتی میگوییم یک فیلتر الیافی 5 میکرون است، به این معنا است که می تواند ذرات بزرگ تر از این مقدار را جذب کند و اجازه عبور به آن ها را ندهد. طبیعتا جامدات و مولکول های کوچک تر از 5 میکرون از این فیلتر عبور می‌کنند. برای مثال برخی از ویروس ها و باکتری ها درون آب باقی میمانند. به همین دلیل است که از این فیلتر در مرحله اول استفاده می‌شود تا بتوان آلاینده های بعدی را در مراحل بعد دستگاه تصفیه آب از آب پاکسازی کرد.

نحوه عملکرد این فیلتر نیز به این صورت که این فیلتر با تماس مستقیم با آب اقدام به تصفیه کردن آب می‌کند. یعنی آب با ورود به محفظه فیلتر الیافی از سطح این فیلتر عبور می‌کند. آلاینده های فیزیکی درون آب به سطح این فیلتر میچسبند و آب از بین الیاف پلی پروپیلن عبور می‌کند.

فیلتر مرحله دوم آب تصفیه کن:
فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب فیلتر UDF یا فیلتر کربن پودری یا گرانول است. همانطور که از نامش پیداست، این فیلتر دارای کربن اکتیو است. این کربن اکتیو به دو نوع کربن پودری و کربن گرانول موجود است. کربن گرانول از نظر سایز تخلخل موجود در آن دارای اندازه بزرگ تری است.

کارتریج فیلتر کربن فعال گرانولی از کربن فعال پوسته طبیعی، کربن فعال پوسته نارگیل یا کربن فعال متوسط با کیفیت بالا و سایر کربن فعال ویژه تصفیه آب با کیفیت بالا ساخته شده است.

کربن UDF می تواند به طور موثر آفت کش ها، باقی مانده های آفت کش ها، حلال های آلی و سایر آلودگی های شیمیایی ایجاد شده را از آب حذف کند. این فیلتر که در مرحله دو دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نصب می‌شود، به طور موثری می تواند کلر باقیمانده و سایر مواد رادیواکتیو موجود در آب را حذف کند. همچنین UDF تأثیرات مناسبی بر روی حذف بو و طعم ناخوشایند آب دارد.

فیلتر کربن پودری یا فیلتر کربن فعال گرانولی دارای مزایای گوناگونی است. برخی از این نقاط مثبت شامل موارد زیر هستند:

  • به دلیل دبی بالای آن برای نقاطی که آب وارد خانه یا ساختمان می شود مناسب است.
  • نصب و تعویض فیلتر آن آسان است.
  • توانایی حذف آلاینده های زیادی مانند کلر را از آب دارد.
  • طعم و بوی آب را تا اندازه بسیار خوبی بهبود میبخشد.

فیلتر مرحله سوم تصفیه آب:

فیلتر مرحله 3 دستگاه آب تصفیه کن را فیلتر کربن بلاک یا فیلتر CTO نمایندگی می‌کند. CTO در زبان انگلیسی از حروف اول کلمات کلر (Chlorine)، طعم(Taste) و بو(Odor) گرفته شده است. بنابر این فیلتری که برای مرحله سوم دستگاه تصفیه آب و به عنوان CTO استفاده می‌شود، به شما آبی شفاف و گوارا را فراهم میسازد.

فیلتر کربن بلاک درون خود دارای تخلخل هایی است. هر چه اندازه این منافذ کربن کوچک تر باشد، کیفیت آب خروجی نیز بهتر خواهد بود. البته نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که در صورتی که کربن بلاک دارای منافذ خیلی کوچکی باشد، آلاینده ها درون منافذ آن ممکن است گیر کنند و فیلتر CTO عملکرد خود را از دست بدهد.

البته فیلتراسیون آب پس از مرحله سوم هنوز به مرحله اصلی خود نرسیده است. کلر که از اصلی ترین مواد حذف شونده در کربن بلاک است، در صورتی که به فیلتر ممبران برسد ممکن است به غشای نازک آن آسیب برساند. بنابراین الزامی است که کربن بلاک در مرحله سوم از پایین آوردن غلظت کلر در آب و از بین بردن آن اطمینان حاصل کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>