اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اهمیت نصب فیلتر مینرال بر روی تصفیه آب:
در سال های اخیر به دلیل بی کیفیت شدن آب شهری بیشتر مردم به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستند. دستگاه های تصفیه آب با سیستم های گوناگونی وجود دارند. اما اصلی ترین سیستم تصفیه کننده آب در دستگاه ها فناوری اسمز معکوس است.

تصفیه_آب4

سیستم اسمز معکوس بیش از 90 درصد تمام ذرات ناخالص درون آب شامل مواد معدنی را از آب حذف می‌کند. روش کار اسمز معکوس به این صورت است که تمام آلاینده ها و املاحی که اندازه آنها بزرگ تر از 0.0001 است را از آب حذف می‌کند. به نوعی می توان گفت این سیستم مولکول های آب را عبور می دهد و مولکول های جامدات که بزرگ تر هستند را پاکسازی می‌کند.

اما موضوع حذف مواد معدنی از آب با تکنولوژی اسمز معکوس بین کارشناسان سلامت و متخصصان آب موجب اختلاف نظر هایی شده است. اما سازمان جهانی بهداشت WHO به طور شفافی تصریح کرد که مواد معدنی مورد نیاز برای بدن غالبا از طریق غذا و منابع مکمل به بدن انسان وارد می‌شوند و نه از طریق آب آشامیدنی.

علاوه بر آن تمام مواد معدنی موجود در آب نمی تواند برای بدن مفید باشد. برخی از آنها حتی برای بدن ضرر نیز دارند. آب لوله کشی مواد معدنی گوناگونی را در خود دارد که جذب آن ها برای بدن انسان با مشکل مواجه است. وجود مقدار زیاد مواد معدنی در آب موجب به وقوع پیوستن برخی بیماری ها مانند گرفتگی شریان ها، سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه، دیابت و چاقی مشکوک می‌شود.

فیلتر مینرال چگونه به بهبود کیفیت آب کمک می‌کند ؟
فیلتر مینرال تصفیه آب Mineral Filter در مرحله 6 دستگاه آب تصفیه کن خانگی نصب می‌شود. وظیفه این فیلتر افزودن مواد معدنی مورد نیاز بدن به آب تصفیه شده است. اما آیا این فیلتر واقعا نیاز است ؟

جواب قطعی مثبت است. به این دلیل که همانطور که در بخش قبلی به آن پرداختیم، دستگاه تصفیه کننده با روش اسمز معکوس نه تنها آلاینده های درون آب بلکه مقدار بسیار زیادی از مواد معدنی موجود در آب را نیز از بین میبرد. فیلتر مینرال در مرحله آخر تصفیه آب نصب می‌شود و شما را از غنی بودن آب از مواد معدنی مطمئن میسازد.

ساختار فیلتر مینرال چیست ؟
فیلتر مینرال از لایه های مختلفی ایجاد شده است. در این فیلتر لایه های مختلف از سنگ های معدنی متفاوت و همچنین کربن استفاده می‌شود. وظیفه اصلی این لایه ها یا سنگ های معدنی تنظیم PH آب و همچنین افزودن املاح مورد نیاز برای بدن انسان است.

کربن به کار رفته در فیلتر مینرال هم برای رفع و زدودن هر گونه بو و طعم نا مناسب از آب است. البته بیشتر پاکسازی آب توسط فیلتر های به کار رفته در مراحل قبل انجام می‌شود و در مرحله 5 تصفیه آب یعنی فیلتر پست کربن بو و طعم آب به طور جداگانه ای پاکسازی می‌شوند.

مزایای فیلتر مینرال چیست ؟

  • هدر رفت آب در این فیلتر بسیار کم است به دلیل این که وظیفه این فیلتر افزودن مواد به آب است.
  • به آب مواد معدنی را اضافه می‌کند و به تنظیم PH آب میپردازد.
  • یون کلسیم را به آب اضافه می‌کند که برای رشد بدن کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • عملکردش در واقع در خلاف ایجاد حذف یون های مفید درون آب است.

زمان تعویض فیلتر مینرال تصفیه آب:
فیلتر های دستگاه تصفیه آب پس از مدتی از مصرف نیاز به تعویض دارند. زمانی که در کیفیت آب منزلتان احساس تغییر کردید، زمان تعویض فیلتر شما است. نشانه هایی از این که فیلتر پست کربن شما کارایی خود را از دست داده است و نیاز به تعویض دارد، عبارتند از:

  • کتری آب جوش شما پس از جوشاندن آب تصفیه شده دچار رسوب سفید رنگ می‌شود.
  • در صورت شستشوی ظروف با آب تصفیه شده، روی ظروف شما لک های سفیدی به وجود میایند.
  • استفاده از صابون با آب تصفیه شده به اندازه قبل عملکرد ندارد و باعث کف مناسب نخواهد شد.
  • طعم و بوی آب فیلتر شده همانند قبل نخواهد بود و کیفیت مناسبی ندارد.

به طور کلی زمان تعویض فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب بین 9 تا 12 ماه است. البته زمان ذکر شده کاملا به طور حدودی است و زمان دقیق تعویض فیلتر مینرال به کیفیت آب منطقه و کیفیت لوله کشی منزل شما دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>