اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبراه پاناما یک آبراه غیرطبیعی است که توسط انسان در کشور پاناما به وجود آمده و اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس ارتباط می‌دهد. این آبراه که در جریان یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی در جهان ایجاد گشته‌است یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.در شرایطی که راه معمولی کشتیرانی میان شهرهای نیویورک و سان فرانسیسکو 22500 کیلومتر مسافت دارد، عبور از کانال پاناما این مسافت را به 9500کیلومتر کاهش می‌دهد. در گذشته کشتی‌ها برای عبور از اقیانوس آرام به اطلس مجبور بودند آمریکای جنوبی را دور بزنند اما پس از ایجاد این کانال به طور مستقیم از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی می‌روند.

حرکت کشتی‌ها

برای حرکت کشتی در این آبراه

  • به کمک بالابر هیدرولیکی در ابتدای کانال کشتی‌ها را از سطح آب‌های آزاد بالاتر می‌برند.
  • کشتی زمانی که همسطح آب دریاچه قرار گرفت در کانال مصنوعی‌ای که حفر شده‌ است حرکت می‌کند و قطر دریاچه و در پایان در کانال دوم قرار می‌گیرد.
  • به وسیله پایین‌بر هیدرولیکی در سطح آب‌های آزاد قرار می‌گیرد و سپس به مسیر خود در اقیانوس ادامه می‌دهد.

ایجاد کانال پاناما از نظر وسعت و سختی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ مهندسی جهان به شمار می‌رود اما مزایای زیادی را به همراه داشته است. به‌گونه‌ای که می‌توان به‌طور مثال، مسیر آبی میان نیویورک و سان‌فرانسیسکو را که قبلا 22,500 کیلومتر بود، اکنون با پیمودن 9,500 کیلومتر طی کرد. ترافیک سالیانه‌ از 1,000 کشتی در سال 1914 (زمانی که افتتاح شد) به بیش از 815,000 کشتی در سال 2012 رسیده است و این خود نشان از اهمیت روز افزون کانال پاناما دارد. تقریبا 6 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد تا یک کشتی عرض 77 کیلومتری کانال را طی کند.

انجمن مهندسان عمران آمریکا، کانال پاناما را یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیای مدرن نامیده‌اند. عرض سدهای متحرک، مشخص کننده‌ی نهایت بزرگی کشتی است که می‌تواند از کانال عبور کند. طویل‌ترین کشتی که تاکنون از کانال عبور کرده، کشتی اکتشافی سان ژوان با حدود 296 متر طول و 32 متر عرض بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>