اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

سرامیک های سنتی که به آن ها سرامیک های سیلیکاتی نیز گفته می شود دسته ای از مواد سرامیکی هستند که از مواد اولیه معمول و طبیعی مانند مواد معدنی رس و ماسه کوارتز حاصل می شوند.این مواد به محصولات آشنایی مانند ظروف چینی، آجر سفالی و کاشی، ششه، گچ، لعاب، ساینده های صنعتی و لنت های نسوز و سیمان پرتلند تبدیل می شوند.به طور معمول، سرامیک های سنتی از سه جزء اصلی از جمله خاک رس، سیلیس و فلدسپارساخته می شوند.

خاک رس

مواد معدنی خاک رس مانند کائولینیت (Al2 [Si2O5] [OH] 4) رسوبات زمین شناسی ثانویه هستند که با هوازدگی سنگ های آذرین تحت تأثیر آب، دی اکسید کربن حل شده و اسیدهای آلی تشکیل شده اند. مانند گرانیت فرسایش یافت و در بسترهای دریاچه قرار گرفت، جایی که متعاقباً به خاک رس تبدیل شد.اهمیت کانی های رس در توسعه و فرآوری سرامیک سنتی بسیار تأثیرگذار بوده است.

این مواد معدنی علاوه بر اینکه منبع اصلی آلومینوسیلیکات ها هستند، دارای ساختارهای کریستالی لایه ای هستند که به دلیل ساختار کریستالی ورقه ای شان به شکل صفحه ای با ابعاد میکرومتری هستند. وقتی این ذرات در آب معلق یا مخلوط شوند، مخلوط رئولوژی غیرمعمول نشان می دهد به عبارتی تحت فشار جریان می یابد.

سیلیس

سیلیس ماده اصلی در نسوز و به رنگ سفید است. معمولاً به صورت ماسه کوارتز، ماسه سنگ یا سنگ ریزه اضافه می شود. نقش سیلیس به عنوان پرکننده ای است که برای انتقال استحکام از حالت خام به محصول نهایی و حفظ استحکام در هنگام حرارت دهی استفاده می شود و نیز حضور سیلیس باعث بهبود خواص نهایی می شود.

فلدسپار

فلدسپار، آلومینوسیلیکاتی هستند که حاوی سدیم، پتاسیم یا کلسیم هستند. ترکیب آن ها به صورت NaAlSi3O8 و KAlSi3O8 تا CaAl2Si2O8 می باشد. فلدسپار به عنوان عامل شاری عمل می کند تا دمای ذوب فازهای آلومینوسیلیکات را کاهش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>