اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

به منظور تولید سرامیک های سنتی، از مواد اولیه رسی که به فراوانی یافت می شود، استفاده می کنند. در مورد مواد سفید، که برای آن ها مواد اولیه باید در حالت خالص تر باشد، رس ها شسته می شوند و ناخالصی ها از بین می روند.

سیلیس ها با شستشو و جدا کردن مواد معدنی ناخواسته به وسیله گرانش و به وسیله اعمال نیرو مغناطیسی و الکترواستاتیک تصفیه می شوند.برای فلدسپار از جداسازی به روش شناوری استفاده می شود، فرآیندی که در آن یک عامل مهار کننده اضافه می شود تا مواد مورد نظر را از ناخالصی ها جدا کند.

1-مخلوط کردن

لازم است مقادیر هر یک از مواد اولیه بر اساس ترکیب و وزن موردنظر قبل از این مرحله مشخص شود. ترکیبات باید به گونه ای انتخاب شوند که خواص و ویژگی های موردنظر برای کاربردی که هدف تولید آن محصول است، قابل دست یابی باشد. رس ها باید بر اساس قابلیت کار، حساس بودن، رنگ و سایر الزامات انتخاب می شوند. به همین ترتیب، سیلیکاها باید معیارهای خلوص شیمیایی و توزیع اندازه ذرات را برآورده کنند.

2- شکل دهی در تولید سرامیک های سنتی

به منظور شکل گیری بهتر محصولات رسی، لازم است مورفولوژی و اندازه دانه های درشت و ریز را در کنار یکدیگر داشته باشیم. بسته به میزان آب اضافه شده، بدنه های رس می توانند سفت یا پلاستیک باشند. حالت پلاستیک با توجه به ذرات رس صفحه ای شکل می گیرد که در طول جریان بر روی یکدیگر می لغزند. (در بسیاری از موارد از اتصال دهنده های آلی برای کمک به نگه داشتن فرم بدنه تا زمان حرارت دهی و پخت استفاده می شود.) در صورتی که میزان آب بیشتر شود ذرات رس به حالت تعلیق درمی آیند و در نتیجه می توان سوسپانسیون های رسی را تولید کرد. از سوسپانسون ها در ریخته گری دوغابی استفاده می شود.

3- عملیات پخت سرامیک های سنتی

پس از خشک کردن سرامیک های مبتنی بر خاک رس، برای از بین بردن آب ساختاری، تجزیه و سوزاندن هرگونه چسب ارگانیک مورد استفاده در شکل تحت حرارت بالا پخت می شوند. بیشتر سرامیک های سنتی تولید انبوه، در کوره های تونلی حرارت داده می شوند بدین گونه که، به تدریج از دمای اتاق، از طریق یک منطقه داغ گرم می شوند و به دمای اتاق برمی گردند.

4- عملیات پایانی

اگر ظروف سرامیکی متخلخل بوده و عدم نفوذ پذیری مایع مورد نظر باشد، یا این که صرفا کاربرد تزئینی مد نظر باشد، می توان محصول را لعاب داد. در لعاب، فرمولاسیون شیشه ای پودر شده و در یک حلال مناسب به صورت دوغاب در می آید. بدنه سرامیکی پخت شده با دوغاب لعاب آغشته شده یا رنگ آمیزی می شود و در دمایی که پایین تر از دمای اولیه پخت آن است، مجددا حرارت داده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>