اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

مواد مغناطیسی آن دسته از موادی هستند که وقتی در معرض یک میدان مغناطیسی قرار می گیرند از خود واکنش نشان داده و به اصطلاح خاصیت مغناطیسی پیدا می کنند. با توجه به اینکه عکس العمل مواد نسبت به میدان مغناطیسی چگونه باشد به سه دسته فرو مغناطیس، دیا مغناطیس و پارامغناطیس تقسیم می شوند.

مواد مغناطیسی، در صنایع مهمی همچون کامپیوتر و خودرو کاربردهای گسترده دارند و بشر روز به روز به دنبال تولید بیشتر و بهتر این مواد است.سرامیک های مغناطیسی نظیر PbFe12O19، ZnFe2O4 و Y6Fe10O24 دسته از این مواد هستند که در گروه سرامیک های مدرن قرار دارند.

سرامیک های مغناطیسی زیر مجموعه مواد فرو مغناطیس هستند که به دو دسته سخت ­مغناطیس و نرم­ مغناطیس تقسیم بندی می­ شوند.مواد مغناطیسی دائم به دسته­ ای از مواد اطلاق می شود که خاصیت مغناطیسی خود را پس از حذف میدان مغناطیسی خارجی حفظ می کنند و کاربردهای وسیعی را به خود اختصاص داده ­اند. به عنوان مثال می­ توان از کاربرد آن ها در یخچال­ ها، موتورهای جریان مستقیم، نگهدارنده ­ها، دستگاه ­های سنجش، بلندگوها و بسیاری موارد دیگر نام برد.

اکثر آهنرباهای دائمی تجارتی، از فریت­ های سخت­ مغناطیس سرامیکی تشکیل شده­ اند که حاوی اکسیدهای مختلفی می­ باشند. البته قیمت مواد اولیه فریت ­های سخت­ مغناطیس، در مقایسه با مواد مورد نیاز برای آهنرباهای فلزی نظیر آلیاژ AlNiCo و یا ترکیبات آلیاژهای کمیاب خاکی، کمتر می ­باشد.

همچنین لازم به ذکر است که فریت­ های سخت ­مغناطیس سرامیکی، به لحاظ دارا بودن میدان­ های پسماندزدای (Hc) قوی­ تر در مقایسه با آهنرباهای فلزی نظیر AlNiCo، می­ توانند در ابعاد کوچک تری، بدون اینکه مواجه با خطر میدان ­های آهنربازدا باشند، تهیه شوند.

فریت های سخت­ مغناطیس سرامیکی از نوع هگزاگونال، یک بخش از خانواده اکسیدهای کمپلکس با فرمول عمومی MO.6Fe2O3 می باشند که MO معرف اکسیدهای: باریم، استرانسیم، سرب و یا ترکیبی از این عناصر می­ باشند.از مواد مهم تجارتی در این گروه می­ توان به فریت ­های باریم با فرمول BaO.6Fe2O3 و فریت استرانسیم با فرمول SrO.6Fe2O3 اشاره کرد.

در این راستا از افزودنی ­های مختلفی نظیر Sio2 یا AL2O3 به منظور افزایش میدان پسماندزدای (Hc) و کمک زینتر، استفاده می­ گردد. سرامیک ­های مغناطیسی همچنین بر مبنای میزان نظم ریزساختارشان که در پروسه تولید قابل کنترل می ­­باشد، به دو گروه تقسیم می ­شوند:

نوع اول مگنت­ های آنیزوتروپ (جهت ­دار)، که دارای یک محور ترجیهی مغناطیسی می­ باشند و نوع دوم مگنت­ های ایزوتروپ (غیرجهت­ دار)، که دارای یک بافت ریزساختاری جهت­ دار نمی­ باشند و خواص مشابهی را در جهات مختلف از خود نشان می­ دهند. همچنین در مگنت­ های جهت­ دار آنیزوتروپ بخاطر وجود یک محور یکسان، انرژی مغناطیسی ماکزیمم می­ باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>