اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چدن

مقدار نیکل و کروم در انواع مختلف چدن های نای رزیست، بسته به کاربردی که دارند، متغیر است. چدن های خاکستری نای رزیست نوع 1 و b 1که نیکل کمی دارند، با هر 5٫5 تا 7٫5درصد مس تقویت می شوند تا به خوبی در برابر خوردگی مقاومت کنند. چدن نای رزیست نوع 1 به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در سولفوریک اسید رقیق و غلیظ هوا واکنش نداده، و شهرت خوبی به دست آورده است.

از تلمبه های دنده ای ساخته شده از چدن نای رزیست نوع 1 برای انتقال سولفوریک اسید استفاده می شود. این چدن آلیاژی در آب دریا نیز به خوبی کار می کند.چدن نوع 1b کروم بیشتری دارد و در نتیجه مقاومت آن در برابر خوردگی فرسایشی بهتر، و سختی و استحکام کششی آن بیشتر است.

چدن خاکستری نای رزیست نوع 2، شناخته شده ترین چدن این گروه است؛ انتخاب این چدن غالبا به سبب مقاومت آن در برابر خوردگی در محیط های گوناگون، و استفاده موفقیت آمیز از آن در طیف گسترده ای از کار بر دها است. چدن نوع 2 برای کار در محیط های شدیده خورنده بخار و حمل و نقل محلول های قلیایی، سوز آور و آمونیاکی بسیار مناسب است.

هنگامی که چدن های نای رزیست در محیط هیدروژن سولفید قرار گیرند، لایه ای از سولفید تشکیل می دهند که از فلز پایه در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند.به دلیل اهنگ خوردگی کم و اندک از این چدن های نای رزیست در صنعت نفت استفاده می کنند.در این صنعت از چدن های نای رزیست برای تلمبه کردن و حمل و نقل نفت خام ترش استفاده می شود.

هر ساله تعداد بسیاری قطعات ریختگی چدن نای رزیست برای کار در آب دریا، به ویژه برای تلمبه ها و شیرها خریداری می شود. در چنین کار بردهایی این چدن بر تری های قابل توجهی بر چدن های غیر آلیاژی یا کم آلیاژ دارد. این برتری ها، به ویژه از لحاظ تحمل سرعت زیاد سیال و سازگاری گالوانیکی با فلزهای ناهم جنس اهمیت دارد.

چدن های نای رزیست در برابر فولاد رویینه کاری شده، آلیاژهای آلومینیم و چدن خاکستری غیر آلیاژی، مثل کاتد عمل می کنند، اما در برابر بعضی از آلیاژهای مس پایه، فولادهای زنگ نزن و آلیاژهای نیکل پایه، مثل آند عمل می کنند.از نوارهای فولاد زنگ نزن در شیرهایی از جنس چدن نای رزیست با موفقیت استفاده می شود؛ پروانه ها و پره های از جنس فولاد زنگ نزن در بدنه تلمبه هایی از جنس چدن نای رزیست بسیار خوب کار می کنند.

یکی دیگر از کاربرد های چدن های نای رزیست به دلیل مقدار زیاد نیکلی که دارند در پردازش سدیم هیدروکسید ها یا سود سوز اور به هنگامی که نیاز است الودگی فراورده اندک باشد است.بهتر است در این کاربرد از چدن های نوع 3، D-3و D-4 با 28 تا 32 درصد نیکل استفاده شود.چدنهای داکتیل نای رزیست نوع D-2، D-2B، D-3، ، و D-4 در برابر فرسایش حفره زایی در شرایط سخت، مقاومت عالی دارند. پروانه قایق های کو چک و پره تلمبه های ساخته شده از چدن نای رزیست نوع D-2 بهتر از انواع برنزی با فولاد زنگ نزن 430 کار می کنند.

یکی از کاربرد های این چدن ها در دمای بالاست

بسیاری از قطعات ریختگی چدنی باید در دمای زیاد کار کنند. و این چدن ها باید سه نیاز اصلی و اساسی را بر طرف کنند:

  • باید در برابر تغییر شکل و شکست تحت بارهای کاری در دماهای زیاد مقاومت کنند؛
  • باید در برابر اکسایش توسط محیط در دمایی که استفاده می شوند، مقاوم باشند؛
  • در برابر رشد مقاوم بوده، پایداری ساختاری داشته باشند و تر جیحا در گستره دمایی که استفاده می شوند دچار تبدیل فاز نشوند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>