اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

بیوسرامیک ها Bioceramic موادی مرکب از فلزات و غیر فلزات است که باپیوندهای یونی یا کووالانسی با هم ترکیب شده است. این مواد سخت، ترد با خواص کششی ضعیف اما استحکام فشاری عالی، مقاومت سایشی بالا و اصطکاک پایین برای کاربردهای مفصلی است. بیوسرامیک ها هم به صورت منفرد وهم به صورت کامپوزیت های بیوسرامیک- پلیمر در بین همه بیومواد مناسب ترین گزینه برای جایگزینی بافت های سخت و نرم است.

بیوسرامیک ها می توانند به صورت تک کریستال، چند کریستال یاهیدروکسی آپاتایت، کامپوزیتی یاپلی اتیلن- هیدروکسی آپاتایت، شیشه یاشیشه-سرامیک باشند.بیو سرامیک ها زیرمجموعه از بیومواد هستند که با محیط سازگارند و در ترمیم و نوسازی اعضاء معلول یا مصدوم بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

عصر نوین و پیشرفت بیو سرامیک ها از سال 1936آغاز می شود هنگامی که شخصی به نام اسمیت، استخوان را با ماده ای به نام سروزیوم (ترکیبی از آلومینای متخلخل و رزین اپوکسی)جایگزین کرد و در عین حال 84%تخلخل را (مانند استخوان معمولی) باقی گذاشت.

از دهه 1936، هنچ و همکارانش، ارزیابی بیوسرامیک هایی با سطوح فعال واکنش دهنده با بدن را آغاز کردند که نخستین آن ها بیوگلس ها بودند. از آن پس شیشه -سرامیک ها نیز مورد توجه فراوان قرار گرفتند و تا کنون نیز هم چنان مورد توجه قرار دارند.

  • سازگاری بیولوژیکی: عموماً مواد ایمپلانت باید با بافت های بدن سازگاری داشته باشد.
  • عدم خوردگی: در بدن موجود زنده خوردگی بیولوژیکی روی ندهند و ایجاد حساسیت و مسمومیت نکنند.
  • کارایی در عملکرد: باید بتواند به نحو مطلوب وظیفه ای را که در هر نقطه از بدن بر عهده آن قرار می دهند به خوبی انجام دهد.
  • قابلیت استریلیزه شدن: قابلیت استریل و ضدعفونی شدن را داشته باشد، بدون اینکه تغییری در ترکیب آن ایجاد کند. یا باعث تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی شود.
  • قابلیت دسترسی: قابل دسترس بوده و به راحتی تولید شود. امتیاز سرامیک ها به عنوان مواد زیستی به دلیل سازگاری آن ها با محیط فیزیولوژیکی است و این سازگاری به دلیل وجود یون هایی مشابه با یون های موجود در آن محیط، مثل کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم است.

کربن، اکسیدآلومینیم، هیدروکسید آپاتیت، فسفات تری کلسیم، ترکیبات شیشه ای و غیره که جالب توجه ترین این مواد عبارتنداز:

دریچه های قلبی مصنوعی، زانوی ارتوپدیک (استخوان و مفاصل)، موادی که برای ترمیم و بازسازی جای دندان در فک بکار میروند، موادی که به وسیله آن ها از راه پوست می توان با داخل بدن ارتباط پیدا کرد، مفصل ران پروستتیک، پی های مصنوعی و غیره

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>