اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الیاف

به استثنای الیاف کربن، شیشه، فلزی و سرامیک، بیش تر الیاف طبیعی یا مصنوعی در استفاده تجاری عمومی، ساختارهای آلی با یک ستون فقرات زنجیرکربن-کربن هستند. اساسا پلیمرهای پلی اولفینی جرم مولکولی بالا، هیدروکربن های آلیفاتیک و اشباع شده دارند که برخی از آن ها را می توان به راحتی به شکل لیف درآورد.

محدوده دانستیه پلی اولفین ها gr/cm3 94/0-90/0 است و بازیابی رطوبت بسیار کمی نشان می دهند. بدین ترتیب گزینه مناسبی برای کاربردهایی که نیازمند شناوربودن در آب و بازیابی ناچیز رطوبت هستند مانند طناب های لنگر اندازی، مهارهای آلودگی نفتی، تورهای ماهی گیری و … هستند.

استحکام کششی خوب، مقاومت در برابر سایش و مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی، کپک، میکرو ارگانیسم و حشرات ساختارهای پارچه ای پلی اولفین ها، مویینگی خوب و عایق بندی بالا نشان داده و برای پوست راحت است که این ها عوامل مهمی برای لباس ورزشی و پوشاک محافظ هستند.

با این حال پلی اولیفین ها خواص مشکل سازی برای کاربردهای خاص دارند. به عنوان مثال به خاطر نقطه ذوب کم، پلی اتیلن °C125-120 و پلی پروپیلن °C165-160 نمی توانند در دماهای بالا استفاده شوند. این الیاف در سطوح خارجی قابل استفاده نیستند؛ از آن جا که پلی اولفین ها مستعد تخریب فتوسنتز هستند، مقاومت پایینی در برابر آب رفتن در دمای بالاتر از °C 100 دارند، رنگ کردن آن ها سخت است و سایه رنگ محدود دارند. اولفین ها هم چنین اشتعال پذیری بالا، جهندگی پایین و خزش ناشی از تنش دارند.

پلی اولفین ها، به ویژه پلی پروپیلن، مقاومت و بی اثری بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی دارند که این خواص پیش نیازکاربردهای پزشکی و جراحی هستند. ساختارهای فیبری برای کاربردهای پزشکی نیاز به ترکیبی از استحکام، انعطاف پذیری و رطوبت و نفوذ پذیری هوای به صورت کنترل شده دارند. کاربرد مواد برای این کاربردها را می توان به چهار ناحیه تقسیم کرد:

  • مواد غیر قابل کاشت؛ پانسمان زخم، باند، گچ و …
  • وسایل خارج از بدن؛ کلیه، کبد و ریه مصنوعی
  • مواد قابل کاشت؛ بخیه، مش جراحی، پیوندهای عروقی، اتصالات و رباط های مصنوعی
  • محصولات بهداشتی؛ ملافه، پوشک، روپوش جراحی، دستمال و …

در کاربرد مواد غیر قابل کاشت مانند مناطق تماس با زخم و محصولات مراقبت از زخم، از پارچه های پلی اتیلن و در بعضی از باندهای ارتوپدی و به عنوان تقویت کننده گچ از الیاف پلی پروپیلن، به صورت بافته شده و بافته نشده، استفاده می شود.در کاربردهای قابل کاشت مانند بخیه های غیر قابل جذب، معمولاً الیاف پلی پروپیلن قابل استفاده هستند و یا مش های جراحی، مانند مش های فتق، که تک رشته های پلی پروپیلن هستند.

محصولات بهداشتی عمدتاً بر اساس پارچه های بافته نشده PP است. بزرگ ترین کاربرد PP فیبر تک رشته برای پارچه های بافته نشده است. بزرگ ترین بازار پارچه های بافته نشده تک رشته PP، پوشک یک بار مصرف و محصولات کنترل بی اختیاری ادرار است. روپوش های بیمارستانی و جراحی به دلیل هزینه های بالای شست و شو و استریل کردن، عمدتاً یک بار مصرف هستند. برای این کاربرد پارچه های بافته نشده، ایده آل هستند.

بسیاری از پوشاک بیمارستانی از کامپوزیت های بافته نشده SMS PP ساخته شده اند که در لایه میانی آن ها برای جلوگیری از پاتوژن های منتقل شده از خون یا میکروب های ایجاد کننده بیماری، یک غشاء حائل اضافه شده است. به علاوه، پارچه های بافته نشده PP یکی از اجزاء اصلی دستمال، ملافه و لوازم تخت خواب مورد استفاده در مراکز درمانی هستند. الیاف PP توخالی در ریه های مصنوعی برای از بین بردن دی اکسید کربن خون بیماران و تأمین خون تازه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>