اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فتوکروم

یکی از مهم ترین دسته های مواد هوشمند مواد تغییر رنگ دهنده هستند. این مواد در معرض شرایط مختلف تغییر رنگ می دهند.در برخی موارد تغییر رنگ موقت و بازگشت پذیر است و در برخی موارد این مواد، تغییر رنگ دائمی دارند.فتوکرومیسم واکنش بازگشت پذیری بین دو ماده با ضریب جذب های متفاوت است که با دریافت امواج الکترومغناطیسی انجام می شود. لغت فتوکرومیسم از Phos یونانی به معنی نور و chroma یونانی به معنی رنگ گرفته شده است.

این پلیمر ها با هدف ایجاد ابزارهای هوشمند تهیه می شوند به طوری که در معرض یک محرک خارجی پاسخ هایی از قبل تغییر رنگ تغییرات رسانایی الکتریکی و مکانیکی را نشان می دهند مواد پلیمری هوشمند که در برابر محرک های نوری پاسخ هایی به شکل تغییرات رنگ و طراحی مکانیکی نشان می دهند پلیمر های هوشمند فتوکروم نام دارند و در زمینه های زیستی پزشکی الکترونیک فوتونیک و نانوفناوری کاربردهای گسترده ای یافته اند.

به دلیل کاربردهای گسترده پلیمرهای فتوکروم در زمینه های مختلف از قبیله حافظه های نوری سامانه های امنیتی پزشکی و الکترونیکی پژوهش های گسترده ای در سال های اخیر در زمینه این پلیمرها انجام شده است.

کاربرد این پلیمرها در تهیه ابزارهای ضبط کننده اطلاعات با قابلیت پاک شوندگی مجدد که اطلاعات با لیزرهای دیودی این ترکیبات می شود می توان اشاره کرد.از دیگر کابرد های این پلیمر ها می توان به حافظه های نوری سامانه های امنیتی پزشکی و الکترونیک اشاره کرد.مهم ترین ترکیبات این دسته از پلیمرها ترکیبات اسپرو که شامل اسپیروپیران و اسپیروکسازین و دی ازو و دی اریل اتن هستند.

این چهار نوع ترکیب فتوکروم به دلیل سرعت زیاد پاسخ محرکه خارجی و حساسیت بسیار زیاد آن ها به تغییرات محیطی جزو مهم ترین ترکیبات هستند از سوی دیگر مقاومت آن ها در برابر تخریب های محیطی زیاد است ونیز با ماتریس های پلیمری سازگار هستند.این ترکیبات هوشمند دارای اهمیت گسترده در تهیه پلیمرهای هوشمند فتوکروم هستند که به شکل کاملا برگشت پذیر به محرک هایی مانند دما، قدرت یونی، قطبیت حلال، تغییرات PH و به ویژه نور پاسخ می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>