اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

وجود ناخالصی های غیر فلزی یکی از شایع ترین عیوبی است که ریخته گران فلزات با آن مواجه هستند. حضور این ناخالصی ها اثر مخربی روی سطح نهایی قطعه ریخته گری شده، خواص مکانیکی و خواص ماشین کاری آن می گذارد، به حدی که در برخی قطعات و آلیاژها، حتی یک جابه جایی شدید و یا بسته بندی محکم می تواند باعث تخریب قطعه شود.

یکی از تأثیرگذارترین راه های حذف ناخالصی ها در ریخته گری فلزات استفاده از فیلتر در مسیر ورود مذاب به قالب های ریخته گری یا سیستم راهگاهی است. فیلتر با قرار گرفتن در مسیر ورودی مذاب در هنگام ذوب ریزی، انواع ذرات خارجی، ناخالصی و آخال ها را از آن خارج و مذاب را تصفیه می کند.فیلترها در ریخته گری فلزات باعث کاهش ضایعات و بهبود ویژگی هایی مثل بهبود ماشین کاری، ساده شدن سیستم بارریزی و بهبود در تولیدات می شوند.

همچنین تأثیر قابل ملاحظه ای در بهبود کیفیت قطعات ریخته گری شده با حساسیت بالا از جمله قطعات دارای جداره نازک و قطعات دارای تلرانس های دقیق می گذارند.جنس پایه فیلترهای مورد استفاده در ریخته گری، سرامیکی است و در چند مدل مختلف تولید می شوند که مقاومت بالایی در برابر شوک حرارتی دارند و هر کدام برای ریخته گری فلزات خاص استفاده می شوند.

فواید استفاده از فیلترهای سرامیکی

از جمله فواید استفاده از این فیلترها کاهش یا حتی حذف میزان قایل ملاحظه ای از ناخالصی ها، اکسیدها و آخال های باقی مانده در مذاب است. همچنین این فیلترها می توانند باعث کاهش مقدار اغتشاش مذاب در حین پر شدن قالب شوند و عیوب سطحی قطعه ریخته گری شده را کاهش دهند.در واقع این فیلترها می توانند ضمن کاهش ناخالصی ها، خواص مکانیکی قطعه مثل استحکام کششی و ازدیاد طول را بهبود داده و باعث افزایش کیفیت نهایی قطعه شوند.

فاکتور های نامگذاری فیلترهای سرامیکی

عدد تخلخل فیلترهای سرامیکی یکی از مهم ترین فاکتورهای نامگذاری آن ها است که به اختصار به آن PPI می گویند.عدد تخلخل فیلتر تعداد سوراخ های آن در اینچ طولی است که در این فیلترها بین 10 تا 60 متغیر است و متداول و پر مصرف ترین آن 10 تا 30 می باشد. هرچه عدد PPI بالاتر باشد، به معنای آن بوده که در هر اینچ (معادل 2٫54 میلیمتر) تعداد تخلخل بیشتر بوده و لذا اندازه حفرات کوچک تر می باشند. بسته به کاربرد موردنظر، انتخاب PPI فیلتر سرامیکی امری مهم و تکنیکی به شمار می رود. مسلماً PPI بالاتر ظرفیت فیلتراسیون ذرات کوچک تر توسط آن را افزایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>