اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

فیلترهایی که از جنس سیلیکون کارباید تولید می شوند دارای استحکام مکانیکی بالا و مقاوم به شوک های حرارتی هستند. از این فیلترها می توان تا دمای 1450 درجه سانتیگراد استفاده کرد. رنگ این فیلترها خاکستری است و کاربرد آنها در تصفیه چدن، برنز و برنج است.

فیلتر سرامیکی زیرکونیومی

فیلترهای تولید شده با این جنس قابلیت تحمل حرارت تا دمای 1700 درجه سانتیگراد را دارند و رنگ آن ها زرد متمایل به سفید است. استفاده از این فیلترها تأثیر زیادی در کاهش عیوب ریخته گری دارد. این فیلترها باعث تصفیه فولاد از آخال و ناخالصی ها می شوند و با کنترل میزان ذوب رسانی مخصوصاً در فولادهایی که با فلزات گرانبها شارژ می شوند باعث کاهش عیوب ریخته گری می شوند.این فیلترها همچنین برای تصفیه ی انواع آلیاژهای فولادی مثل فولادهای زنگ نزن به خصوص با پایه کبالت و نیکل مورد استفاده قرار می گیرند تا باعث کاهش خسارت و افزایش کیفیت قطعات ریخته گری شوند.

فیلتر سرامیکی آلومینایی

درجه تحمل حرارت این فیلترها 1200 تا 1300 درجه سانتیگراد است. این فیلترها که به رنگ سفید هستند با پایه آلومینا تولید می شوند و استفاده از آنها ضروری است زیرا این فیلترها در نوع اول برای تصفیه آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند که آلومینیوم جزو فلزات حساس است به همین دلیل استفاده از فیلتر ضروری است.این فیلترها در نوع دوم که برای تصفیه ی بارهای حساس منیزیمی است مانع ورود اکسیدهایی می شوند که ورود آنها باعث کاهش کیفیت قطعه می شود.

روش های تولید فیلترهای سرامیکی

  • استفاده از اسفنج
  • استفاده از عوامل فوم کننده
  • استفاده از ماده ای به عنوان نگهدارنده فضا

استفاده از اسفنج: در این روش به عنوان قالب از یک اسفنج طبیعی و یا فوم پلی اورتان استفاده می شود، که دوغاب سرامیکی را بر روی آن پوشش داده و سپس آن را پخت می کنند.استفاده از عوامل فوم کننده: این روش بر پایه تولید حباب های هوا در مذاب سرامیک در هنگام پخت قطعه استوار می باشد، که در آن مخلوطی از ترکیب مواد سرامیکی مورد نظر و مواد آلی شکل داده می شوند، مواد آلی در هنگام پخت ایجاد حباب می کنند و باعث ایجاد فوم مورد نظر می گردند. برای به دست آوردن فومی با حفرات باز و اندازه حفره مناسب باید روانسازها و عوامل فوم کننده مناسب با دقت بسیار انتخاب شود. این روش برای اولین بار توسط ساندرمن در سال 1973 معرفی شد.

استفاده از ماده ای به عنوان نگهدارنده فضا: برای تولید فوم سرامیکی در روش سوم از یک قطعه متخلخل به عنوان نگه دارنده استفاده می گردد. برای مثال، ابتدا نمک کلرید سدیم به صورت متخلخل شکل داده می شود و سپس آن را در پلی کاتبوسیلان (Polycatbosilan) غوطه ور می کنند تا پلیمر درون تخلخل های قطعه نفوذ کند، سپس نمک را حل می کنند و با تجزیه حرارتی پلیمر باقی مانده به فوم SiC دست پیدا می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>