اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

فروسیلیسیم یکی از آمیژان های مورد مصرف در صنایع مختلف به خصوص صنایع متالورژی است و از این نظر اهمیت بسیار بالایی یافته است. فروسیلیسیم یکی از مهم ترین مواد مصرفی در تصفیه و تولید فولاد خام به شمار می آید. فروسیلیسیم در فولاد سازی و ریخته گری به عنوان منبعی از سیلیسیم در تولید فولادهای کربنی، زنگ نزن و دیگر آلیاژهای آهنی کاربرد دارد که به علت خواص اکسیژن زدایی و جلوگیری از کاهش مقدار کربن در فولاد ذوب شده، مورداستفاده قرار می گیرد.

فروسیلیسیم در صنایع متالورژی به عنوان جوانه زا و اکسیژن زدا و سیلیسیم تقریباً خالص در صنایع الکترونیکی به عنوان نیمه هادی و یکسو کننده به کار می رود. همچنین مشتقات ترکیبی آن در ساخت رزین های سیلیسیمی، لعاب ها، لاستیک و غیره مصرف می شود.مهم ترین کاربردهای فروسیلیسیم در صنعت به شرح زیر می باشد:

  • اکسیژن زدایی در فولادسازی
  • عنصر آلیاژی در تولید فولاد و چدن
  • جوانه زایی در ریخته گری چدن های خاکستری

ماده احیاء کننده در تولید سایر فرو آلیاژها مثل تولید فرومولیبدن، تولید منیزیم به روش PIDGEON، تولید فرو وانادیم، تولید فروسیلیسیم منیزیممحصول فرعی حاصل از تولید فروسیلیسیم پودر میکروسیلیکاست که خود دارای کاربردهای بسیاری در صنعت از جمله در بتن و سیمان، مصارف پلیمری، دیرگدازها و غیره است.

جهت تولید فرو سیلیسیم، آهن مورد نیاز باید به طریقی همراه با بار ورودی، شارژ کوره گردد. منابع حاوی آهن که می توانند در این فرآیند مورد استفاده قرار گیرند به قرار زیر است:

گندله سنگ معدن، سنگ معدن آهن با عیار بالا، پوسته اکسیدی نورد، براده تراشکاری و قراضهاستفاده از ترکیبات اکسیدی آهن، طبعا با بالا رفتن میزان مصرف انرژی و هزینه های مربوطه همراه خواهد بود. علت این امر، نیاز به انرژی جهت احیای اکسیدهای آهن و نیز گرم کردن سرباره تشکیل شونده است که موجب افزایش مصرف مواد احیا کننده می گردد. معمولاً برای تامین آهن مورد نیاز در فروسیلیسیم از برگشتی های آهن، تراشه های اکسیدی کارخانه های تولید فولاد، ضایعات کارخانه های نورد، قراضه و یا اکسید آن استفاده می شود.

در صورت استفاده از پوسته های اکسیدی نورد، میزان لازم جهت تولید یک تن فروسیلیسیم 75 درصد، تقریباً 280 کیلوگرم خواهد بود و در صورت استفاده از قراضه متوسط میزان مصرف آن بر اساس نوع ماده اولیه مصرفی برابر با 300 کیلوگرم برای هر تن می باشد. لازم به ذکر است که میزان آهن مورد نیاز در مخلوط شارژ جهت وارد شدن به محصول نهایی تا حدودی از طریق خاکستر مواد احیا کننده نیز تأمین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>