اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

تولید فروسیلیسیم در جهان به روش های گوناگونی انجام می پذیرد که در هر فرایند مواد اولیه متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین روشی که امروزه در جهان مورد استفاده قرار گرفته است، تهیه فروسیلیسیم توسط کوره های قوس الکتریکی است. پایه تولید فروسیلیسیم را می توان واکنش های کربو ترمیک دانست. در اینجا براساس یک سری واکنش های احیایی، موادی مانند سیلیس (سنگ کوارتز) و اکسید آهن با افزودن مواد احیا کننده کربنی در دمای بالا احیا شده و فروسیلیسیم تولید می شود.

به طور معمول سنگ کوارتز (SiO2) مناسب فرایند حاوی حدود 97 درصد وزنی سیلیسیم می باشد. در این فرآیند تمامی مواد اولیه دانه بندی شده و پوسته اکسیدی به همراه مواد احیاکننده کربنی نظیر زغال سنگ، کک متالورژی، کک گازی و ذغال چوب از سیلوها توسط سیستم انتقال مواد از بالا وارد دهانه کوره قوس الکتریک می شوند. مواد شارژ توسط سه الکترود در دمایی حدود 2500 درجه سانتیگراد و طی یک پروسه متالورژیکی احیا و ذوب می شوند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در فرابند تولید فروسیلیسیم باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از تشکیل سرباره و مواد اکسیدی است که از پسماند واکنش ها حاصل می شوند. حضور مواد ناخالصی و سرباره زا، در هریک از مواد اولیه می تواند مساله تشکیل سرباره را تشدید و تولید را با اشکالات متالورژیکی و یا تکنولوژیکی متعددی روبرو سازد. بنابراین در انتخاب مواد اولیه و آماده سازی آن ها، باید به عوامل سرباره زا و همچنین روش های پیشگیری از تشکیل آن ها توجه نمود.

فروسیلیسیم مذاب در پاتیل ریخته و سپس در بسترهای مخصوص ریخته گری شده و منجمد می شوند و پس از سرد شدن کامل و خردایش توسط ماشین سنگ شکن با دانه بندی های متفاوت قابل عرضه می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>