اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ های هواخشک رنگ هایی هستند که رزین موجود در آن ها در واکنش با اکسیژن هوا پخته و خشک می شود. برای پخت کامل این نوع رنگ، نیاز است تا پوشش در یک سطح وسیعی گسترده شود و با هوا تماس داشته باشد. به همین دلیل، در صورتی که ضحامت رنگ های هواخشک از یک مقدار معینی بیشتر باشد، خشک شدن لایه های زیرین رنگ به دلیل پوسته بستن و خشک شدن لایه رویی رنگ و عدم نفوذ اکسیژن برای واکنش با لایه های زیرین با مشکل مواجه خواهد شد.

رنگ های هواخشک جزو رنگ های تک جزیی هستند، یعنی جزء دیگری قبل از اعمال رنگ به آن اضافه نمی شود. رنگ های روغنی و آلکیدی مثل رنگ های آلکیدی، اپوکسی استر، آلکیدهای اصلاح شده با سیلیکون ها، اورتان تک جزئی هواخشک و روغن های غیر اشباع، از جمله رزین هایی هستند که با این مکانیسم پخت می شوند.

اورتان تک جزئی هواخشک از گروه آلکیدهای اصلاح شده با اورتان ها هستند. رزین آلکید اورتان از واکنش یک ایزوسیانات با یک روغن خشک شونده حاوی گروه هیدروکسیلی به دست می آید. از جمله ی این روغن ها روغن بذرک است که با گلیسرین یا پنتااریترتیول الکلی شده باشد. از این رنگ در پوشش نهایی کلیر برای چوب و در وارنیش های کف استفاده می شود.

رنگ های تبخیر حلالی رنگ هایی هستند که پلیمریزاسیون آن ها تقریباً در کارخانه ساخت آن ها تکمیل شده است و مایع بودن آن ها تنها به دلیل اختلاط با حلال های ویژه و امکان رنگ زنی است. وقتی که این نوع رنگ ها روی سطح اعمال می شوند، تبخیر حلال شروع شده و بلافاصله پس از تبخیر آن، فیلم رنگ خشک و پخته می شود. رزین های آکریلیک هواخشک، وینیلی، نیتروسلولزی و کلروکائوچو از جمله رزین هایی هستند که با این مکانیسم پخت می شوند.

رنگ های کلروکائوچو از ترکیب لاستیک طبیعی با کلراین به دست می آیند. این رنگ ها مقاومت گرمایی خوبی تا 125 درجه سانتیگراد داشته و در غیاب نور خورشید عمری طولانی دارند. ضریب دی الکتریک عالی، مقاومت در برابر سایش خوب و مقاومت شیمیایی در برابر مواد شیمیایی معدنی از خصوصیات بارز این رنگ ها است.رنگ های نیتروسلولزی از فیبر چوب (سلولز طبیعی) تهیه می شوند و در پوشش مبلمان و برخی صنایع دیگر کاربرد دارند. این رنگ ها در کاربری های مقاوم به خوردگی کاربرد ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>