اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکا

این نوع کانی های آذرین کاربرد بسیار زیادی در زندگی و فناوری مدرن دارند. به طوری که می توانیم بگوییم در حال حاضر در خانه همه ما اثری از این مواد وجود دارد.کاربرد این پودر و انواع دیگر آن بسیار زیاد است و در هر صنعت شامل چند مورد متعدد می شود. ما در ادامه مهم ترین کاربری های آن را بیان خواهیم کرد:

از مهم ترین کاربردهای پودر میکا در رزین و ساخت محصولات رزینی است.بسیاری از هنرمندانی که قصد دارند از محصولات و ترکیبات بی ضرر در ساخته های خود استفاده کنند و از ویژگی درخشان بودن آن نیز بهره ببرند، به سراغ پودر میکا می روند.رنگ های پودری که در رزین مورد استفاده قرار می گیرند، درخشش خاصی ندارند و عمده آن ها مات هستند. به همین دلیل هنرمندان پودر میکا را جایگزین رنگ های پودری می کنند که علاوه بر قدرت رنگ دهی به رزین بی رنگ، آن را درخشان می کند.

کاربرد میکا در رزین به ویژه برای اجرای تکنیک های کهکشانی یا موج و کف دریا که نیاز به درخشش خاصی دارند، نمود بیشتری پیدا می کند.نحوه استفاده از آن نیز به سلیقه و ذوق هنرمند بستگی دارد. اگر شما به عنوان یک هنرمند رزین کار مشغول به فعالیت هستید، می توانید در ابتدای کار پودر مورد نظر را با سایر رنگ ها و مواد مجاز مخلوط کنید.

از سوی دیگر امکان استفاده از پودر میکا در پایان کار نیز برای شما وجود دارد که جلوه آن با روش قبلی اندکی متفاوت است. برای این کار مقدار دلخواهی از پودر را با آب رقیق کرده، سپس روی سطح مورد نظر اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شود.یکی از اصلی ترین استفاده های پودر میکا، در صنعت رنگسازی است. در ساختار رنگ های شیمیایی مختلف، در کنار رنگدانه ها، یک ماده با عنوان رنگ یار نیز وجود دارد تا در نتیجه وجود آن رنگدانه ها معلق بمانند و سطح کار بعد از اجرا، ترک برندارد.

در بیشتر کارخانه های رنگسازی، از پودر میکا به جای رنگ یار استفاده می کنند. بنابراین ضمن آن که ویژگی های ذکر شده در بالا را به رنگ مورد نظر می بخشد، براقیت و درخشش آن را افزایش خواهد داد.همان طور که گفتیم، انواع میکا از خاصیت عایق بودن بسیار بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل در بیشتر کارخانه های ساخت دیوارپوش های عایق و سلولزی، از ورقه های میکا استفاده می کنند.ویژگی عایق بودن این دیوارپوش ها، شامل صوت، گرما و الکتریسیته می شود و برای استفاده در سالن های کنفرانس یا گردهمایی های یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آیند.

در بیشتر موادی که به عنوان ماده پرکننده استفاده می شوند، از کانی های مختلف میکا نیز استفاده شده است.انواع کاربرد پودر میکا را می توانید بیشتر در صنایعی مانند سیمان سازی، کاشی سازی، گل حفاری، دیوارهای مفصل دار و حوزه های مشابه ببینید.کانی های موجود در این پودر هیچ ضرری برای بدن انسان ندارند. حتی بعضی از آن ها نیز ویژگی های مثبتی دارند که جزو فواید میکا برای انسان شناخته می شوند.

از همین رو گاهی از پودر میکا در ترکیبات وسایل بهداشتی مانند خمیر دندان یا سایر خمیرها و پودرهای بهداشتی استفاده می کنند.بنابراین این ویژگی در کنار خاصیت براق بودن میکا، دلیلی است که بیشتر تولیدکننده های لوازم آرایش درخشان یا شاین، از آن در محصولاتی مانند سایه یا رژ گونه استفاده می کنند.نحوزه استفاه از این پودر و کانی اعجازانگیز بسیار زیاد است و نمی توانیم همه موارد استفاده از آن را در این مطلب بیان کنیم. از همین رو تنها به نام بردن چند نمونه دیگر از آن ها بسنده می کنیم:

  • صنعت لاستیک سازی
  • ساخت کامپیوتر
  • ساخت وسایل برقی
  • ساخت سرپیچ لامپ ها
  • استفاده در پودر جوش
  • تولید کاغذ
  • الکترودهای جوشکاری
  • پلاستیک سازی
  • فولادسازی
  • صنایع کشاورزی
  • داروسازی
  • آجرسازی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>