اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ میکروبی یک رنگ مایع پایه الکل است که آن را با نام جوهر الکلی نیز می شناسند. این رنگ شامل رنگدانه های بسیار ریزی است که در الکل غوطه ورند و به راحتی روی سطوح صاف و غیر متخلخل خودشان را نشان می دهند.

این نوع رنگ خیلی سریع خشک می شود، فاقد اسید است، و وقتی روی سطحی قرار بگیرند شکلی مرمری به آن می بخشند. همین موجب شده، رنگ میکروبی به یکی از رنگ های محبوب برای ساخت آثار هنری، نظیر جواهرات اپوکسی و حتی نقاشی کشیدن تبدیل شود.

از آنجایی که این نوع رنگ پایه-الکلی وقتی با رزین ترکیب می شود حل نشده و در رزین حرکت می کنند، شباهت زیادی به کاشت میکروب در شیشه های آزمایشگاهی دارند، به همین دلیل است که اغلب هنرمندان برای ساخت کارهای زیبای رزینی، این رنگ را با نام رنگ میکروبی می شناسند. اما کاربرد رنگ میکروبی فقط به ساخت اجسام رزینی ختم نمی شود بلکه در کارهای بسیار متنوعی می توان از انواع رنگ میکروبی استفاده کرد.

رنگ ها بر پایه های مختلفی تولید می شوند. این بدین معناست که رنگدانه ها در حلال های مختلفی ترکیب شده و رنگ نهایی را ایجاد می کنند.همین موجب شده رنگ های پایه-آب، همانند اغلب رنگ های آکریلیک، و رنگ های پایه روغن که با نام رنگ لاتکس یا رنگ روغنی شناخته شده هستند و رنگ پایه الکلی که آن را با نام رنگ میکروبی می شناسند به وجود بیایند. تشخیص این رنگ ها از یکدیگر ساده است.

رنگ های پایه آب هیچ بویی ندارند، رنگ های پایه روغنی اغلب بوی تند و تیزی دارند که بسیاری از ما آن را با نام بوی رنگ می شناسیم. رنگ پایه الکل نیز همانطور که از نامش پیداست بوی الکل می دهد. بنابراین تشخیص این سه دسته رنگ از هم با بو کردنشان به راحتی ممکن است.

برای کار رزینی فقط کافیست چند قطره از این جوهر الکلی را در رزینی که پیش تر کاملا با هاردنر ترکیب شده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا رنگ بگیرد. اما اگر بخواهید از رنگ میکروبی برای نقاشی استفاده کنید لازم است آن را رقیق کنید.

معمولا این رنگ با آب رقیق می شود اما می توانید با اضافه کردن مقدار کمی الکل 70 تا 99 درصد به آن، آن را رقیق تر کنید. در نظر داشته باشید الکل تبخیر می شود، بنابراین دمای محیطی که در آن کار می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.همچنین برخی از تولید کنندگان رنگ الکلی در کنار این جوهر، یک محلول ترکیبی مشابه ایزوپروپیل الکل (IPA) ارائه می کنند که به فرآیند ترکیب و رقیق شدن بهتر رنگ کمک می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>