اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به منظور مبارزه با واردات غیرقانونی کالا، باید دانست که روشهای معمول قاچاق چگونه است. برای مبارزه با تمام این روش ها، تمهیداتی اندیشیده شده است ولی همچنان تکمیل روشها و به روز رسانی فناوری ها در این زمینه مورد نیاز می باشد.

واردات ته لنجی:
کلیه‌ی ملوانان در سال 6 بار هر دفعه تا سقف 1500 دلار می توانند بدون پرداخت عوارض کالاهایی را وارد نمایند ولی کالای وارد شده باید در همان بندری که وارد می‌شود مصرف بشود و خارج نشود؛ قاچاقچیان از این فرصت استفاده کرده و به اصطلاح بارخود را به باربر یا چتر باز می‌دهند و بعد به شیوه‌ی از آن بندر خارج می‌نمایند.

اگر بخواهیم تخمین بزنیم چقدر قاچاق به شیوه‌ی ته لنجی داریم باید متذکر شویم در هر بندر به طور متوسط بین 10 تا 50 لنج وجود دارد که بین 100 تا 500 تن کالا را می‌توانند از این طریق وارد نمایند.

واردات کانتینری:
در این روش همه چیز به نظر قانونی است ولی کالا چیز دیگری اظهار می‌گردد. از آنجایی که در گمرک فقط تعداد محدودی از کانتینرها از اشعه ایکسری رد می شوند بنابراین روش محبوب قاچاقچیان است.

واردات از طریق مناطق آزاد:
در این روش کالا از دبی به یکی از مناطق آزاد جنوبی مانند کیش، چابهار حمل می‌شود و از آنجا توسط مسافر یا جاسازی در کانتینر به شهرهای مرکزی حمل می‌شود.

کم اظهاری
در این روش صاحب کالا محموله خود را قانونی اظهار می‌کند و فقط برخی اطلاعات را کم اظهار می‌کند مثلا ارزش کالا را کمتر می‌زند.

استفاده از ظرفیت ترانزیت
در این روش کالا با هدف عبور از کشور و صادرات به یک کشور دیگر وارد می‌شود ولی در میانه راه تخلیه و با کالایی دیگر جایگزین می‌گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>