اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه تصفیه آب جاذبه ای یا کلمنی رومیزی:

تصفیه_آب14

دستگاه تصفیه آب جاذبه ای یا دستگاه تصفیه آب کلمنی یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی می‌باشد. همانطور که از نامش پیداست برای تصفیه کردن آب از نیروی گرانش زمین کمک می‌گیرد. در این نوع از دستگاه های تصفیه آب یک ظرف در بالای دستگاه قرار گرفته است و یک ظرف در پایین آن که به هم متصل هستند. ظرف بالایی برای ذخیره آب ورودی و ناسالم است و ظرف پایین برای ذخیره آب تصفیه شده.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، این گونه از دستگاه ها از جریان الکتریسیته استفاده نمی‌کنند و نیاز به برق ندارند. علاوه بر آن این تصفیه آب ها معمولا از سیستم اولترافیلتراسیون UF کربن فعال بهره میبرند.

در ساختار دستگاه تصفیه آب جاذبه ای برخی اوقات از توری های از جنس فیبر نیز استفاده می‌شود. کربن فعال موجود در سیستم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب جاذبه ای، ناخالصی هایی مانند انگل، کلر، آفت کش ها و دیگر آلاینده ها را جذب و پاکسازی می‌کند. همچنین توری فیبر نام برده شده بیشتر برای جلوگیری فیزیکی از ورود گرد و غبار و مواد آلاینده از جنس خاک درون آب تصفیه شده است.

تفاوت اصلی دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس با آب تصفیه کن های اولترافیلتراسیون، تفاوت اندازه فیلتر ممبران آن ها است. در واقع می توان گفت که منافذ موجود در فیلتر اسمز معکوس 10 برابر کوچک تر از سیستم اولترافیلتراسیون است. همین منافذ کوچک تر به آن اجازه می دهد تا عملکرد بهتری را نسبت به اولترافیلتراسیون داشته باشد.

چه زمانی از دستگاه تصفیه آب جاذبه ای استفاده کنیم ؟
حالا سوال پیش می آید که دستگاه تصفیه آب جاذبه ای چه زمانی مناسب است؟ یا در چه جاهایی استفاده از آن منطقی به نظر می آید؟

در صورتی که شما در منطقه ای زندگی میکنید که دارای جریان برق پایدار نیست، و ممکن است به صورت پیاپی با قطعی برق مواجه شوید، این گونه از دستگاه ها برای شما مناسب است.

و همینطور اگر در منطقه ای زندگی میکنید که آب نسبتا تصفیه شده ای را به شما ارائه می دهند، می توانید برای بالاتر بردن کیفیت آب منزلتان این دستگاه ها را تهیه کنید و سراغ دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نروید. زیرا قیمت این دستگاه ها نسبت به دستگاه های اسمز معکوس برای این گونه شرایط بهتر و مقرون به صرفه تر است.

چه زمانی استفاده از دستگاه تصفیه آب جاذبه ای مناسب نیست؟
گرچه استفاده از دستگاه آب تصفیه کن مبتنی بر جاذبه زمین ممکن است برای برخی از موقعیت ها مناسب باشد، استفاده از آن برای همه شرایط توصیه نمی شود. استفاده از تصفیه آب جاذبه ای به طور شدیدی به سختی آب منطقه شما بستگی دارد. به دلیل اینکه این دستگاه ها معمولا از سیستم اولترافیلتراسیون استفاده می‌کنند، و این سیستم UF فلزات سنگین را از آب حذف نمی‌کند.

اگر TDS آب یا مقدار مواد معلق آلاینده در آب از 300 ppm کمتر بود و آلاینده های موجود در آب را بیشتر مواد از جنس خاک، مثل گل و لای و شن تشکیل میدادند؛ این سیستم ها برای شما مناسب خواهد بود. اما در غیر این صورت دستگاه تصفیه آب جاذبه ای به طور مناسبی عمل نخواهد کرد و پس از تصفیه نیز ممکن است، مقداری آلاینده بسیار خطرناک درون آب موجود باشند.

دستگاه تصفیه آب جاذبه ای بخریم یا نه؟
نوشیدن آب سالم همواره برای بدن انسان ضروری است. هر روشی که بتواند آب را سالم تر کند، توصیه ما به استفاده از آن است. دستگاه تصفیه آب جاذبه ای نیز به فیلتراسیون و تصفیه آب تا حد مناسبی کمک خواهد کرد. بنابراین استفاده از آن نسبت به استفاده نکردن از هیچ فیلتراسیونی بهتر است. البته برای خرید دستگاه تصفیه آب، پیشنهاد تیم پاکاب گستر خرید یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است.

دستگاه تصفیه آب جاذبه ای از روش های سنتی تصفیه آب مثل جوشاندن آب بهتر است. این دستگاه ها آلاینده های فیزیکی درون آب مثل گرد و خاک را به خوبی از بین میبرد. اما کماکان مقداری از آلاینده های آسیب رسان مثل فلزات سنگین در آب باقی میماند.

نقاط قوت:

  • نیاز به جریان برق ندارد و بدون آن نیز عملکرد خود را انجام می دهد.
  • به راحتی نصب می‌شود و نیاز به نصاب متخصص تصفیه آب ندارد.
  • قابل حمل است. می توان آن را به مکان های مختلف حمل کرد که در سفر ها می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • به شفافیت آب کمک می‌کند. با حذف گرد و غبار و آلاینده های فیزیکی، به شفاف سازی آب میپردازد.
  • قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
  • قابلیت قرار گرفتن روی میز به صورت کلمنی را دارد.
  • در حجم ها و اندازه های مختلف موجود است.

نقاط ضعف:

  • فلزات سنگین را از بین نمیبرد. به دلیل استفاده از سیستم UF برای فیلتراسیون، توان جذب فلزات سنگین را ندارد.
  • فشار آب خروجی یا فشار جریان آب که از آن خارج می‌شود ضعیف است.
  • برای مناطقی که سختی آب بالایی دارند، مناسب نیست.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>