اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مقایسه فیلتر های کربن اکتیو ذغالی، چوبی و کربن نارگیلی:
همینطور که ما به سمت آینده ای آگاه از سلامتی و مبتنی بر تکنولوژی پیش میرویم، ما هم با حقایق و مشکلات دنیای مدرن و هم با شگفتی های به وجود آمده برای کنترل کردن آنها مواجه میشویم.

تصفیه_آب20

یکی از حقایقی که با آن روبه رو میشویم کیفیت آب شهری است. آب شهری مملو از مواد شیمیایی است که برخی از آنها سرطان زا است. خوشبختانه برای این مشکل راه حلی نیز موجود است؛ فیلتر های کربن بلاک.

فیلتر های کربن بلاک ویژگی های کربن اکتیو را به کار می گیرد که به طور کلی به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • کربن اکتیو مبتنی بر ذغال.
  • کربن اکتیو مبنی بر چوب.
  • کربن اکتیو مبتنی بر نارگیل.

در این مقاله تفاوت های سه فیلتر کربن فعال ذکر شده را با هم مقایسه خواهیم کرد.

در حالی که فیتر های کربن اکتیو ذغالی فرم قدیمی تر تکنولوژی می باشند، فیلتر های کربن اکتیو مبتنی بر پوست نارگیل به عنوان یک گزینه ی بسیار موثر و قابل اطمینان در تصفیه آب رشد کرده اند.

علاوه بر آن ما دلیل نیاز شما برای داشن یک فیلتر آب، تاریخچه فیلتر های کربن اکتیو و فاکتور های متمایزی که یک ماده باید به عنوان فیلتر آبب داشته باشد را مورد بررسی قرار میدهیم.

چرا مردم از فیلتر های کربن بلاک استفاده می‌کنند ؟
جواب کوتاه این است که آب شهری پر است از مواد شیمیایی، ریزذرات موجود در آب، باکتری ها، مواد آلی و زهرآبه ها که یا کاملا بی کیفیت است یا کیفیت مناسبی و استانداردی ندارد. فیلتر های کربن بلاک خط دفاعی معروفی را در مقابل این نوع از مواد نفوذ کننده فراهم می کند.

با نصب یکی از اینها در خانه خود مهم نیست که در سیستم لوله کشی بیرون از خانه چه اتفاقی می افتد، آب خانه خودتان در مقابل این آلاینده ها محفوظ میماند.

دلیل اینکه مواد شیمیایی و زهرآبه ها به آب های خانگی راه پیدا می‌کنند به چالش هایی که شرکت های تأسیساتی با آن روبه رو می شوند مربوط است.

وقتی که آب از یک منبع طبیعی استخراج می‌شود، ممکن است به نوعی آشامیدنی باشد. به دلایل بهداشتی، این آب معمولا بدون توجه به خاصیت آشامیدنی بودن ابتدایی اش، مورد ضد عفونی قرار می گیرد. گرچه به منظور پخش بین خانه ها، این آب باید از شبکه های لوله کشی بسیار بزرگی رد شود. به همین دلیل هم فرصت های بسیاری برای حمل آلاینده هایی مانند باکتری را دارد.

راه حل برای این مشکل آن است که این آب را با مواد شیمیایی مانند کلر ضدعفونی کنیم. مواد شیمیایی دیگر هم راه خود را برای نفوذ به این آب فراهم می‌کنند. مواد آلی فرّار، هیدروفلوئوریک اسید، سولفات ها، نیترات ها، و حتی برخی از ایزوتوپ های رادیو اکتیو مانند رادیوم.اینها می توانند محصولات جانبی گند زدائی باشند.

سایر موارد ممکن است ناشی از رواناب حاصل از کشاورزی، چمنزارها، خیابان ها و صنایع باشد. گرچه انحلال موادی مانند رادیوم به طور طبیعی در پوسته ی زمین رخ می دهند، به هر حال حداقل یک یا دو تا از این مواد مضر، هنوز در آب های شهری موجودند و نیاز به تصفیه ی آنها است.

تأثیر فیلتر های کربن بلاک، به دلیل برخی خاصیت های فوق العاده کربن اکتیو است که به عنوان بهترین و امیدوار کننده ترین روش برای تصفیه کردن آب شناخته شده است.

پک فیلتر تصفیه آب3 مرحله اول لایف واتر:
کرین اکتیو ماده ای جاذب است و ساختاراین ماده، حاوی کربن است. بسیار پر منفذ با ساختاری سخت است که از در کنار هم قرار گرفتن اتم های کربن به صورت نامنظم تشکیل می‌شود. بی نظمی این ساختار سبب به وجود آمدن میلیون ها روزنه سر تا سر این ماده می شود.

این برآمدگی ها و شکاف ها، سبب به وجود آمدن خاصیت جذب کنندگی بی نظیری می شود. برای مثال یک گرم از کربن اکتیو چیزی در حدود 3000 متر مربع سطح تماس دارد.

از آنجایی که کربن یکی از مواد تشکیل دهنده ی زندگی و دنیای اطراف ماست، کربن اکتیو از منابع زیادی قابل برداشت است(مثلا هسته زیتون، پیت ماس و …). گرچه تصفیه ی آب یک سری قید به کربن فعال تحمیل می کند. انتخاب نوع خاصی از ماده که آب را جذب می‌کند، کمترین مقدار بو و طعم را به آب اضافه می‌کند، نا خالصی ها را حذف می‌کند و در حین فرآیند مسدود نمی‌شود، بسیار مهم است. به این دلایل، شرکت کننده های اصلی برای این کار کربن اکتیو های ساخته شده از ذغال سنگ، چوب و پوسته نارگیل هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>