اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تصفیه آب با کربن اکتیو های ذغال سنگی:
ذغال سنگ برای تصفیه کربنی راحت است زیرا به طور آماده اکتیو است و دسترس پذیری زیادی دارد.سه نوع ذغال سنگ وجود دارد که در این نوع تصفیه به کار میرود. ذغال سنگ آنتراسیت، ذغال سنگ بتمنس(قیری) و ذغال سنگ لیگنیت(قهوه ای).

تصفیه_آب21

از بین اینها ذغال سنگ بتمنس انتخاب ایده آلی است. به دلیل ریز تخلخل هایش، مقاومت در برابر ضربه، قدرتش و سهولت بازسازی آن. این نوع ذغال سنگ معمولا با نام ذغال سنگ سیاه یاد می‌شود و شامل موادی است که در آسفالت استفاده می شود.

دلیل اینکه ذغال سنگ لیگنیت نسبت به ذغال سنگ بتمنس کمتر استفاده می‌شود، آن است که مقدار کربن در آن زیاد نیست. و این یعنی دارای مواد معدنی بیشتری است و منفذ های زیادی را نسبت به نوع دیگر ذغال سنگ ندارد.

جاذبه بیشتر توسط این منافذ رخ می دهد، بنابر این هر چه نرخ این منافذ در وزن معین بیشتر باشد بهتر است. ذغال سنگ آنتراسیت گرچه در برخی از صنایع مفید است، اما به دلیل سختی در خاصیت فعال بودن، در صنعت تصفیه آب کاربرد زیادی ندارد.

ذغال سنگ بتمنس وقتی شکل می‌گیرد که ذغال سنگ لیگنیت تحت فشار بالایی قرار گیرد. به این دلیل در طبیعت به عنوان سنگ رسوبی آلی یافت می‌شود و نتیجه باتلاقی است که در زمان های گذشته فشرده شده است. این نوع ذغال سنگ دارای چیزی بین 70 تا90 درصد کربن است.

اما کربن های ذغال سنگی به این دلایل هنوز هم بهترین گزینه برای تصفیه نیستند:
نیاز به استخراج از معدن دارند. برای اینکه ذغال سنگ بتمنس استخراج شود، نیاز است که در زمین معدن کاری شود.

استخراج از معدن، در حالی که یکی از حیاتی ترین قسمت ها در بسیاری از صنایع است، در این مورد با استفاده از انواع دیگر کربن می تواند مورد اجتناب قرار بگیرد.استخراج ذغال سنگ اغلب برای محیط زیست مخرب است و به طور خاص ذغال سنگ بتمنس برای معدن کاران به دلیل گاز های قابل اشتعالی که تولید می‌کند، خطرناک است.

روی طعم تأثیر می‌گذارد. ذغال سنگ بتمنس طعم خاصی را روی آب می‌گذارد که به نتیجه ی آزاد کردن ریز ماده های جانبی در آب است.

مواد نا سالم شیمیایی را شامل می شود که در آب آزاد می شوند. گرچه ذغال سنگ هنوز هم امن ترین روش برای تصفیه کربن بلاک است، اما مواد شیمیایی خاصی دارد که به درون آب می روند که این مورد روی طعم آب اثر می‌گذارد و محصول نهایی کمتر تصفیه شده ای را فراهم می‌کند.

دارای منافذ بزرگ تری نسبت به انواع دیگر کربن اکتیو ها است. منافذ ذغال سنگ بتمنس بسیار بزرگ تر از منافذ دیگر کربن بلاک ها است که باعث می شود از تصفیه موارد ریز تر ناتوان باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>