اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

نوسازی و زیباسازی هر مکانی یکی از اساسی ترین مراحل در زمینه بازسازی منزل و ایجاد تغییرات در دکوراسیون آن است. رنگ آمیزی کردن دیوارها و قسمت های مختلف، از مهم ترین مراحلی است که برای زیباتر شدن خانه انجام می شود.

اما این فرایند ممکن است برای برخی افراد تا حدی آزاردهنده باشد. زیرا رنگ یک ماده شیمیایی است که استفاده از آن ممکن است برای سلامتی مضر باشد. در اینجا است که مفهومی به نام رنگ بدون بو مطرح می شود. انتخاب این رنگ ما را از هرگونه نگرانی بابت بیماری، سردرد و حتی حالت تهوع دور می کند.

رنگ بدون بو فاقد مواد مضر شیمیایی است؛ در نتیجه اثرات زیان بار آن نسبت به محیط زیست کمتر است و برای خشک شدن به زمان کمتری نیاز دارد.هنگام فکر کردن به رنگ اولین موردی که در ذهن ما پدید می آید بوی نامطبوع و تیز رنگ است که ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. همان طور که گفتیم این بو ناشی از وجود VOC یا ترکیبات آلی فرار در رنگ ها است.

به طور معمول این ترکیبات شیمیایی، در غلظت های بسیار بالا در رنگ های سنتی و حلال ها یافت می شوند.رنگ هایی که دارای مقدار زیادی VOC هستند؛ عوارض جانبی زیادی برای محیط زیست و سلامتی انسان به دنبال دارند.

به همین دلیل است که مفهومی به نام رنگ بدون بو به وجود آمد. سازندگان انواع رنگ های ساختمانی تصمیم گرفتند تا برای کاهش اثرات ناخوشایند رنگ آمیزی ساختمان، ترکیبات رنگ را به گونه ای تغییر دهند که بوی رنگ تا حد زیادی حذف شود.

در این محصول به جای استفاده از موادی بر پایه نفت، از موادی استفاده شده که در آب حل می شوند. بنابراین برای ترکیب کردن آن نیازی به استفاده از تینر یا حلال های نفتی نیست.همچنین این نوع رنگ، دارای VOC کمتری نسبت به رنگ های دیگر است. همین موضوع باعث شده که بوی این نوع رنگ ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بنابراین باید بدانید که رنگ های ساختمانی بدون بو، به معنای واقعی کلمه بدون بو نیستند.

اما می توان گفت که بوی نامطبوع و آزاردهنده ناشی از این نوع رنگ ها، بسیار کمتر است. حتی شاید بتوان گفت که این رنگ ها در مواردی بوی شیرین و خوشایندی را در فضا پراکنده می کنند.البته اگر این بو نیز برای دسته ای از افراد آزاردهنده است؛ می توان به راحتی آن را با استفاده از تهویه مطبوع از بین برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>