اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

رزین فنولیک، گروهی از همه کاره ترین پلیمرهایی هستند که تاکنون اختراع شده اند. اگرچه آن ها از همان ابتدای عصر پلیمرها به وجود آمدند، اما همچنان با کاربردهای روزافزون توسعه یافتند.رزین های فنولیک، نوعی رزین گرمازایی مصنوعی هستند که توسط دکتر لئو باک لند، در سال 1907 ابداع شد. این ماده در ابتدا با کلیت نامیده می شد و در واقع اولین پلاستیکی بود که به صورت تجاری فروخته می شد.

رزین های فنولیک که به آن رزین فرمالدهید فنلیک نیز می گویند، یک رزین مصنوعی است که از پلیمریزاسیون فنل (C6H5OH) و فرمالدهید (CH2C_O) تولید می شود. این پلیمر، متشکل از واحدهای تکرار شونده [CH2-(C6H3OH)] با متیلن (-Ch2-) است که باعث اتصال پل های موقعیت کربن به گروه هیدروکسید فنول می شود.

دو نوع رزین وجود دارد: رزین های فنولیک نوولاک و رزین های رزولوشن فنولیک که بسته به شرایط استفاده شده برای ایجاد پلیمر به کار می روند. رزین فنولیک نوولاک، بیشتر بایک اتصال دهنده عرضی اصلاح می شود سخت شود. هر دونوع، به دلیل پایداری شیمیایی و آب و دمای بالای 300 درجه سانتیگراد یا 572 درجه فارینهایت شناخته شده اند.

نوولاک های زیادی در خانواده رزین های فنولیک وجود دارد. هگزا متیلن تترا مین یا هگزامین، ماده سخت کننده ای است که به نوولاک با اتصالات عرضی است اضافه می شود. در دمای بالاتر از 90 درجه سانتیگراد، هگزامین برای ایجاد پل های آمینه و متیلن و دی متیلن، اتصالات عرضی ایجاد می کنند.

رزین های فنولیک نوولاک، هنگامی تهیه می شوند که نسبت فرمالدهید به فنل، در شرایط اسیدی کمتر از یک باشد. وزن مولکولی پلیمر های میانی تولید شده بسیار کم و فقط در حدود 10 تا 20 واحد تکرار است.به منظور دستیابی به خواص قوی رزین های PF این ماده با اتصال دهنده متقاطع مانند هگزامتیلن و تترامین ترموست است.رزین های فنولیک معمولا از زرد تا قرمز تیره متغیر است.

رزین های رزولوشن فنولیک، در شرایطی تهیه می شوند که نسبت فرمالدئید به فنل، بیشتر از یک باشد ( به طور معمول 1.5). این واکنش توسط یک پایه کاتالیز می شود تا یک گروه واکنش اکسید ایجاد شود. که با فرمالدهید واکنش داده و واحد های هیدروکسیل متیل فنل ایجاد می کند.با حرارت دهی در دمای بالای 120 درجه سانتیگراد، اتصال عرضی آغاز شده و یک ساختار پلیمری بسیار شبکه ای با پایداری حرارتی و سختی و مقاومت خوب ایجاد می شود.

در رزین های رزولوشن فنولیک، فنل، فرمالدئید، آب و کاتالیزور، بسته به رزین تشکیل شده به مقدار دلخواه با یکدیگر مخلوط شده و سپس گرم می شوند. این مواد تحت دمای حدود 70 درجه سانتیگراد قرار می گیرند. در قسمت اول واکنش، ماده ضخیم قهوه ای مایل به قرمز و چسبنده ای تشکیل می شود که سرشار از گروه های اتر هیدروکسی متیل و بنزیلیک است. سرعت واکنش کاتالیز شده باید در ابتدا با PH افزایش یابد و حداکثر به حدود PH برابر با 10 برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>