اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پودر مل

پودر مل یا پودر بتونه، ماده ای بسیار کاربردی در صنعت و هنر است که به دلیل ویژگی های منحصربه فرد مانند استحکام بالا و امکان ایجاد یک سطح صاف، کاربرد های گوناگونی پیداکرده است. این پودر به صورت پایه آب یا پایه روغنی به گل تبدیل شده و برای پر کردن درز ها، ایجاد سطحی صاف و … در صنایع مختلف استفاده می شود.

بسیاری افراد، پودر مل را با پودر سینکا اشتباه می گیرند، اما این دو ماده دارای ساختار و ترکیبات کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند که کاربرد آن ها را نیز متمایز می کند.پودر مل که با نام های پودر بتونه و پودر درزگیر شناخته می شود؛ ماده ای سرشار از کربنات کلسیم و به رنگ سفید مایل به کرمی است.

از این ماده معدنی در انگلیسی با نام Marble Dust یاد می شود که در ترجمه به فارسی به «پودر مرمر» تغییر می یابد. با وجود اینکه پودر درزگیر گاهی از سنگ مرمر تولید می شود، اما درواقع این پودر از سنگ کربنات کلسیم و با استفاده از دستگاه های سنگ کوبی و فشار زیاد به دست می آید.

درواقع هردوی آن ها مواد دارای فرمول شیمیایی CaCo3 یا همان کربنات کلسیم هستند. استفاده از ترکیبات کربنات کلسیم در صنایع و مصالح ساختمانی بسیار زیاد است و همین امر موجب کاربرد بالای پودر مل در این صنعت می شود.

پودر مل با کوبش سنگ کلسیم کربنات توسط دستگاه کوبنده به دست می آید و دقیقاً به همین دلیل، دارای ساختاری ریزدانه و یکدست و عالی است. چنین ساختاری به آن استحکام بالا، ظاهر مطلوب و قدرت مسطح کردن سطح چوب، گچ و … را بخشیده است.

استفاده از پودر بتونه به نقاشان ساختمان اجازه می دهد سطح را عاری از هرگونه ترک، درز و ناهمواری کنند. این دیوار می تواند پوششی از چوب، آکلریک، پلاستیک، گچ یا رنگ های روغنی داشته باشد.همچنین به هنرمندان اجازه می دهد نقاشی های برجسته خلق کنند. از گل به دست آمده با استفاده از پودر مل می توان در شغل های مرتبط با چوب و MDF نیز استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>