اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پودر مل

بتونه به دلیل مشخصه های مطلوب و ساختار منحصربه فرد خود از کارایی بالایی برخوردار است. موارد استفاده از بتونه را می توان در بخش های مختلف صنعت و هنر مشاهده کرد. برای مثال، پتینه کاری یکی از جذاب ترین هنر هایی است که با استفاده از پودر مل انجام می گیرد.

پتینه کاری

پتینه کاری درواقع هنر خلق بافت های با رنگ و نمایی کهنه است. این هنر معمولاً در مجسمه ها، قاب عکس ها، کوزه ها و… کاربرد دارد و نشانه های فرسودگی، خوردگی و کهنگی را در آن ها ایجاد می کند. با استفاده از بتونه می توان هنر پتینه کاری را بر روی شیشه، چوب و دیوار ها پیاده کرد.

مجسمه سازی

معمولاً در پروژه های بازسازی مجسمه های شکننده و باستانی، برای افزایش عمر و استحکام آن ها از پودر درزگیر استفاده می شود. اما تنها کاربرد بتونه در هنر مجسمه سازی، بازسازی و استحکام بخشی آن ها نیست.انعطاف پذیری بالای خمیر بتونه کاربرد های آن را متنوع تر کرده است. با استفاده از پودر درزگیر می توان یک مجسمه جدید و بادوام خلق کرد که در بلندمدت دچار ترک و شکستگی نمی شود. از بتونه به منظور ساخت ماکت های لایه به لایه نیز استفاده می شود.

نقش برجسته

ازآنجاکه اشیاء ساخته شده با بتونه ارزان تر و دارای کیفیت بالایی هستند، در میان خریداران و بازدیدکنندگان نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. نقش برجسته های روی چوب و نقاشی با سبک نقش برجسته را نیز فراموش نکنید. بنابراین، درزگیری و صاف کردن سطوح تنها کاربردهای بتونه نیستند، بلکه استفاده از آن ها برای ایجاد برجستگی نیز از جمله روش های خلق هنر به شمار می آید.

کاربرد در صنایع

اما در صنایع نیز از این پودر استفاده های زیادی می شود. از نمونه های کاربرد پودر مل در صنعت می توان به تولید لاک های شیمیایی و رزین، ساخت خمیر بتونه رنگ روغنی، بتونه پلاستیک، بتونه چوب و درزگیری سطح پوشش های گچی اشاره کرد. مل به عنوان پرکننده بتن و مواد روسازی نیز مورداستفاده قرار می گیرد.همچنین این ماده برای ایجاد گاز اسیدکربنیک (دی اکسید کربن) استفاده می شود که در بطری نوشیدنی ها کاربرد دارد.

نقاشی ساختمان

استفاده از بتونه به منظور پر کردن حفره ها، ترک ها و رفع ناهمواری های موجود در فلزات، سطوح گچی و چوب، ازجمله رایج ترین کاربرد های آن به شمار می آیند. به این ترتیب، سطح دیوار کاملاً صاف شده و از ایجاد سایه روشن و باقی ماندن ناهمواری در سطح جلوگیری می شود. همان طور که بیان شد، بتونه می تواند با رنگ ترکیب شده و بتونه خودرنگ ایجاد کند.

این نوع بتونه زمانی استفاده می شود که سطح نهایی نیازی به رنگ آمیزی ندارد و تنها برای هموار شدن سطح از این ماده استفاده می شود.البته در کاربرد های هنری نیز می توان از بتونه خودرنگ برای کاربرد های متنوع تری بهره گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>