اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پودر مل

یکی دیگر از مواد پرکاربرد در صنعت ساختمانی و هنر، پودر سینکا است که ازنظر رنگ و ظاهر شباهت زیادی به یکدیگر دارند. هردو آن ها به صورت پودر و به رنگ سفید مایل به کرمی هستند. این در حالی است که ازنظر ساختار شیمیایی و کاربرد تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.پودر سینکا درواقع حاوی اکسید روی و دارای فرمول ZnO است. اما همان طور که میدانید، ساختار پودر بتونه سرشار از فرمول CaCo3 است.

اما چگونه می توان آن ها را از یکدیگر تشخیص داد؟ آنچه باعث تفاوت ظاهری و تشخیص آن ها از یکدیگر می شود، رنگ است. رنگ پودر سینکا نسبت به پودر مل روشن تر است و تمایل بیشتری به سفید دارد. به همین دلیل کاربرد زیادی در تولید محصولات شیمیایی، رنگ و حتی کرم های آرایشی و مراقبتی پوست ازجمله ضد آفتاب ها دارد.

برای به کار بردن پودر مل، ابتدا باید گل یا خمیر بتونه را بسازید. خمیر مل از ترکیب شدن مقدار های اندازه گیری شده و متناسب مواد مختلفی شامل تینر روغنی، روغن بتونه، آب، پودر مل و رنگ روغنی آستر ساخته می شود. البته در صورت نیاز به ساختن بتونه خودرنگ، رنگ نیز به این ترکیب اضافه می شود. حداکثر زمان لازم برای خشک شدن این خمیر، حدوداً 1 یا 2 روز خواهد بود. بعد از این مدت شما می توانید بر روی سطح از سمباده نرم استفاده کنید.

کربنات کلسیم ترکیب اصلی پودر بتونه است؛ اما کیفیت آن می تواند به دلیل میزان ناخالصی های داخل ترکیبات آن تغییر کند. این امر بر ویژگی ها و عملکرد مناسب پودر درزگیر نیز تأثیر می گذارد. در ادامه به سه مورد از مهم ترین این موارد اشاره می کنیم؛

انعطاف پذیری بالا: خمیر حاصل از این پودر دارای انعطاف پذیری مطلوبی است که امکان استفاده از آن در هنر مجسمه سازی و تابلوسازی را میسر می سازد. سرعت گیرش خمیر یا گل در کاربردهای ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، می توان ادعا کرد که سرعت بالای سفت شدن و گیرش گل حاصل از پودر مل به خوبی پاسخگوی نیاز این صنعت است.

سازگاری با انواع رنگ: سازگاری و هماهنگی مطلوب بتونه با رنگ های روغنی، آکلریک و پایه آب ازجمله ویژگی هایی است که موجب افزایش کاربرد آن در صنایع می شود. خمیر به دست آمده از آن زود خشک می شود و پس از خشک شدن، سطحی محکم، صاف، صیقلی و عاری از ترک و درز ایجاد می کند.

قابلیت سمباده خوری: این سطح قابلیت سمباده خوردن را نیز دارد. از پودر بتونه برای ساختن بتونه های رنگی و استفاده در رنگ کاری و خلق آثار هنری نیز می توان بهره گرفت. برای این امر، تنها کافی است بتونه را با رنگ روغنی و کمی رنگ ترکیب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
صادق:
مطلب اکثرا در مورد مل هستش ولی سر تیتر نوشته تفاوت دو پودر...
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>