اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ ضدآتش، رنگی از نوع آلی است و ضخامت آن بیشتر از چند میکرون نیست. ممکن است با خود فکر کنید چون ضخامت آن بسیار کم است، پس توانایی زیادی در جلوگیری از سازه ها در آتش سوزی ندارد.اما بهتر است بدانید کاملا در اشتباه هستید.

این رنگ ها علی رغم ضخامت پایین اولیه خود، زمانی که آتش سوزی اتفاق می افتد به یک لایه ضخیم پر از حفره مانند اسفنج تبدیل می شوند و سطح زیرین خود را در برابر حریق محافظت می کنند.رنگ های ضدحریق معمولا برای اعمال روی مصالح قابل اشتغال استفاده می شوند تا فرآیند آتش گرفتن سطح سازه را به تاخیر بیندازند یا به طور کلی از آتش گرفتن آن محافظت کنند.

این نوع رنگ ها حاوی ترکیب های شیمیایی خاصی هستند که با انتخاب هوشمندانه و قرارگیری کنار یکدیگر، نوعی عملکرد محافظتی را از سطح زیرین خود ارائه می دهند.رایج ترین ترکیب هایی که برای ساخت رنگ های ضدآتش استفاده می شوند، به 4 نوع ترکیب زیر تقسیم می شوند:

  • ترکیب های پلی هیدریک برای تولید کربن هنگام ایجاد آتش سوزی
  • عامل آب زدایی
  • عامل اسفنجی کننده رنگ ضدحریق
  • عامل چسباننده رنگ

فرآیند جلوگیری از آتش توسط رنگ ضدحریق

گفته شد که رنگ های ضدآتش می توانند باعث کند شدن فرآیند سوختن سازه شوند یا به طور کلی از آتش گرفتن آن جلوگیری کنند. اما چگونه این فرآیند انجام می شود؟همان طور که توجه کردید، رنگ ضدحریق حاوی 4 ترکیب است که با کمک یکدیگر از سوختن سطح مورد نظر جلوگیری می کنند.

در مرحله اول عملکرد این رنگ، زمانی که آتش سوزی انجام می شود یک ماده جامد بر جای می ماند. این ماده جامد باقی مانده منبسط شونده، از کربن ساخته شده است.سپس برای ادامه فرآیند، دو ماده تشکیل دهنده دیگر رنگ که اولی حاوی کربن بالا و دومی حاوی عامل اسیدی است، با یکدیگر در دمای مناسب واکنش می دهند و واکنش را به جای سوختن، به سوی تشکیل کربن هدایت می کنند.

سپس یکی دیگر از عناصر دیگری که در این فرآیند مشارکت دارد، ماده تولید گاز است که در دمای مناسب با تولید گاز و بخار، ساختار اسفنجی رنگ را به وجود می آورد. در نتیجه از پیشروی آتش سوزی جلوگیری می شود.رنگ ضدحریق هنگام آتش سوزی از خود گازهای خنک کننده ای آزاد کرده و با افزایش حجم چند برابری، با آتش سوزی مقابله می کند. علاوه بر این، این رنگ زمانی که آتش سوزی رخ می دهد یک لایه زغالی عایق تولید می کند که ضخامت این لایه می تواند به 20 برابر مقدار اولیه برسد و مقابله با آتش سوزی را به حداکثر برساند.

رنگ ضدآتش را می توان با ضخامت حداکثر 5 میلی متر روی انواع سطوح اعمال کرد و این رنگ ها می توانند سازه های بتنی را تا حداقل 2 ساعت از آتش سوزی در امان نگه دارند.در واقع می توان گفت وظیفه اصلی رنگ ضد حریق این است که سوختن یک سازه را در چند ثانیه به تعویق بیندازند و این چند ثانیه را به چند ساعت تبدیل کنند تا امداد و نجات از راه برسد و از تخریب سازه جلوگیری شود.از این رنگ ها معمولا برای حفاظت از سازه های فلزی و سطوح داخلی ساختمان در برابر آتش سوزی های بزرگ استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>