اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ ضدآتش صرف نظر از مزیت اصلی و بزرگ آن که کاهش سرعت فرآیند آتش سوزی است، مزیت های دیگری را ارائه می دهند که همین موارد باعث جذب افراد به سوی استفاده از آن ها می شوند. در ادامه به تعدادی از مهم ترین فواید استفاده از این رنگ اشاره کرده ایم.

اشغال فضای کم

افراد می توانند این نوع رنگ ها را با ضخامتی از 500 میکرون تا 5500 میکرون روی تمام سطوح اعمال کنند. علاوه بر این رنگ های ضدحریق را می توان روی سطوحی که زاویه یا شکستگی دارند به راحتی اجرا کرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد. بنابراین افراد می توانند با کمترین فضای اشغال شده از این رنگ استفاده کنند.

سرعت در اعمال رنگ

زمانی که سطح مورد نظر خود را برای اعمال رنگ ضدحریق آماده کردید، می توانید این رنگ را در کمترین زمان و با انواع ابزارهای مختلف روی سطح اعمال کنید.

وزن کم

رنگ ضدآتش نسبت به میزان سطحی که پوشش می دهد و در برابر حریق حفظ می کند، وزن بسیار کمی دارد. وزن پایین این رنگ به دلیل استفاده از مواد معدنی در این ترکیب است که بار مرده محسوب می شوند.نقاطی را از رنگ سطح مورد نظر شما که بر اثر عوامل مختلف از بین رفته و آسیب دیده اند می توانید با استفاده از رنگ ضدحریق مجددا ترمیم کنید.

ایمنی بالا

یکی دیگر از عوامل مثبتی که استفاده از رنگ های ضدحریق به همراه دارد، ایمنی و بهداشت بالا است. بهتر است بدانید مواد به کار رفته در این رنگ های ضدآتش مضر نیستند و هنگام سوختن گازهای سمی آزاد نمی کنند.

کاربرد رنگ ضدحریق

یکی از دلایل محبوبیت رنگ های ضد حریق، طیف وسیع کاربرد آن ها است که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • استفاده در سازه هایی که بار مرده آن ها بالا است.
  • استفاده در سازه هایی که ایمنی و بهداشت در آن ها حائز اهمیت است.
  • سازه هایی که در تکمیل آن ها زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • استفاده در سازه هایی که فضای محدود دارند.
  • استفاده در محیط های داخلی
  • استفاده در سازه هایی که شکل ظاهری آن ها مهم است.
  • قابل استفاده روی تمام سازه های چوبی، فولادی، بتنی، گچی، چرمی و موارد دیگر

برای استفاده رنگ ضدآتش روی سازه های بتنی یا فولادی، ابتدا باید سطح مورد نظر را آماده کنید و بعد از اعمال پرایمر مناسب روی سطح به ضخامت 50 تا 60 میکرون، رنگ ضد حریق را روی سطح بزنید.برای آماده سازی باید سطح مورد نظر را چربی گیری کرده و آن را از هر آلودگی پاک کنید. دقت داشته باشید اگر سطح مورد نظر کابلی یا چوبی نیست، نیازمند استفاده از پرایمر نخواهید بود.

برای اعمال رنگ های ضد حریق نیازی به ابزار خاصی ندارید و با ابزارهای مختلفی که در دسترس دارید می توانید این رنگ را روی سطوح اعمال کنید. رایج ترین ابزار مورد استفاده برای این کار، قلم مو یا غلطک رنگ است که ضخامت آن ها در تمام مراحل کار باید یکسان باشد.

زمانی که سطح مورد نظر کاملا با رنگ ضدحریق پوشیده شد، نیازی به هموار کردن سطح نیست و سطح به دست آمده به خودی خود صاف خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که برای رقیق کردن رنگ یا پاک کردن ابزار، می توانید از تینر اکیریلیک صنعتی NF-T-4 استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>