اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پوشرنگ


پوشرنگ روغنی

به طور کلی رنگ های روغنی مناسب رنگ آمیزی در و پنجره فلزی، سازه های فلزی، دیوار و اقسام سطوح دیگر هستند. این رنگ ها دوام بسیار بالایی دارند و معمولا مقداری درخشندگی به سطح می بخشند.

رنگ های روغنی عمدتا از روغن هایی مثل روغن تونگ، خشخاش، بذر کتان و گردو تهیه می شوند. در این رنگ ها همچنین به عنوان پایه از سرب سفید استفاده می کنند. رنگ های روغنی از رنگ های مقرون به صرفه به حساب می آیند.

از نکات منفی این رنگ ها می توان به دیر خشک شدن آن ها اشاره کرد. رنگ های روغنی برای خشک شدن نیاز به مدت زمانی زیادی دارند و همچنین بوی تیز و نامطبوعی از خود منتشر می کنند که می تواند آسیب زیادی به دستگاه تنفسی برساند.

پوشرنگ پلاستیکی

یکی دیگر از انواع پوشرنگ ها، رنگ های پلاستیکی هستند. این رنگ ها معمولا به دلیل خشک شدن در مدت زمان بسیار کم، بسیار پر طرفدار هستند اما درخشش آن ها به اندازه رنگ های روغنی نیست.

رنگ پلاستیک پوشش دهی بسیار بالایی دارد و از رنگ های پایه آب به حساب می آید، یعنی با آب رقیق می شود. از رنگ پلاستیک معمولا برای رنگ آمیزی محیط داخلی ساختمان، دیوار، سالن ها و اتاق های نمایش و سقف استفاده می شود.

تفاوت رنگ و پوشرنگ

یک نکته که همیشه باید به خاطر داشته باشید، این است که رنگ و پوشرنگ (پوشش) مشابه نیستند و تفاوت های زیادی دارند. اصلی ترین تفاوت این دو ماده، کاربرد آن ها است. رنگ هایی که در دسته بندی پوشرنگ قرار می گیرند، بیشتر برای پوشش دهی بالا استفاده می شوند و هدف آن ها فقط تغییر رنگ سطح نیست.

اما افرادی که از رنگ های بدون پوشش دهی بالا استفاده می کنند، هدفشان پوشش دهی بالا نیست و صرفا می خواهند رنگ سطح مورد نظر را تغییر دهند.اجرای رنگ های روغنی نیاز به رعایت پیش نیازهای خاصی ندارد، تنها نکته ای که باید رعایت کنید این است که حتما سطح زیر رنگ تمیز و عاری از هر آلودگی باشد. همچنین بهتر است هنگام استفاده از رنگ روغن در فضای بسته، از ماسک مخصوص استفاده کنید تا دستگاه تنفسی شما به به دلیل بوی بسیار تند آن آسیب نبیند. پس از رعایت این نکات، می توانید از پوشرنگ با استفاده از غلتک برای سطوح بزرگ و قلم مو برای سطوح وسیع، به رنگ آمیزی بپردازید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>