اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موسسه تحقیقی drewry در جدیدترین تحلیل خود نوشت: با توجه به اینکه پس از اتمام فصل زمستان، تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا کرده و از آن طرف فصل تعمیر پالایشگاه ها منجر به سرکوبی تقاضا برای جذب تناژ می شود، انتظار می رود نرخ  کرایه حمل تانکر روند نزولی را در طی دو ماه آینده در پیش گیرد. افزون بر این جدول قوی تحویل شناور، ظرفیت ناوگان را در نیمه نخست سال جاری میلادی گسترش می دهد و این مسئله کاهش نرخ کرایه حمل را تقویت خواهد کرد.

مالکان تانکر برای مشاهده هرگونه بهبود چشم گیر نرخ کرایه حمل باید تا نیمه دوم سال جاری میلادی صبر پیشه سازند. پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری میلادی، فعالیت پالایشگاه با نزدیک شدن به ضرب العجل قانون سوخت 2020 آیمو افزایش پیدا کند، از این رو تقاضای تناژ شیب صعودی به خود خواهد گرفت.

درماه های ژانویه و فوریه، مجموع 38 فروند تانکر حمل نفت خام شامل 14 فروند نفتکش غول پیکر تحویل داده شد، درحالی که تنها یک فروند نفتکش غول پیکر برای اوراق به فروش رفت. افزون براین 102 فروند دیگر شامل 51 فروند نفتکش غول پیکر قراراست درماه های باقی مانده سال جاری میلادی به ناوگان جهانی ملحق شوند. به دنبال تحویل بالای شناور و اوراق پایین، ظرفیت ناوگان تانکرحمل نفت خام طی دو ماه نخست سال جاری میلادی روند افزایشی را تجربه کرد. به طوری که با رسیدن به 392 میلیون و 500 هزارDWT رشد نزدیک به دو درصد را به همراه داشت.

انتظار می رود نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر روند نزولی را در ماه های پیش رو طی کند. با این وجود، افزایش تجارت در مسیرهای طولانی تا حدی جلوی کاهش فصلی نرخ کرایه حمل را خواهد گرفت. افزون براین به دنبال روند نزولی فعالیت پالایشگاه ها در اروپا و طولانی شدن صف تانکرهای سوئزماکس آماده به بارگیری، نرخ‌های کرایه حمل این شناور طی دوماه آینده ضعیف باقی خواهد ماند. جهت حرکت بازار تانکرهای افراماکس همانند سوئزماکس خواهد بود، بر این اساس شاهد افت نرخ کرایه حمل این شناور نیز خواهیم بود.

بازگشایی میدان نفتی El Sharara لیبی به نفع بازار تانکرهای افراماکس و سوئزماکس خواهد بود، از این رو فعالیت چارترینگ تانکرهای مذکور در مدیترانه روند بهبود را در پیش خواهد گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>