اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


حلال


حلال های هیدروکربنی

حلال های هیدروکربنی به دو دسته آلیفاتیک و آروماتیک تقسیم می شوند و بنزن، تولوئن و زایلن و … در این دسته قرار می گیرد. حلال های هیدروکربنی معمولا از نفت خام استخراج می شود. یکی از حلال های پر کاربردی که در این دسته قرار می گیرد سیکلوهگزانون یک نوع مایع بی رنگ است و معمولا از آن به عنوان Solvent برای تولید علف کش ها، سلولز، رزین های طبیعی، رزین های سنتزی، واکس ها و … کاربرد دارد.

حلال های اکسیژنه

در دسته حلال های اکسیژنی مواد الکلی، کتونی، آلدهیدی، گلیکول اتر ها، استر ها و … قرار می گیرد. از این حلال ها به عنوان حذف گوگرد های موجود در گاز های خروجی از پالایشگاه استفاده می شود. همچنین یکی از کاربرد های دیگر آن تولید امولسیفایر ها، مواد شوینده و صنعت نساجی اشاره کرد.حلال کتونی قدرت حلالیت بسیار بالایی دارد و طیف وسیعی از قدرت تبخیر های مختلف را ایجاد می کند. پر کاربردترین کتون ها استون است و به دلیل تبخیر بالا در آیروسول ها و پوشش های اسپری سریع خشک شونده استفاده می شود.

حلال الکی

الکل ها حلال های بسیار ضعیف رزین های سنتزی هستند. از این حلال در صنعت رنگ و رزین به صورت حلالی و رقیق کننده در تینر های نیترو سلولز، ملامین، فورمالدهاید و برخی رزین های آلکیدی استفاده می شود.این نوع حلال جزء روغن کاج، دی پنتن، است که از درختان کاج و صنوبر به دست می آید. همچنین در گذشته از آن در ساخت رنگ های ساختمانی، ورنی و رنگ های هنری استفاده می شده است.

حلال های اتری

حلال های اتری به علت واکنش پذیری کم و نقطه جوش پایین، حلال خوبی برای استخراج مواد آلی غیر قطبی است.انواه مختلف کاربرد حلال رنگ در حلال های استری وجود دارد. مدل های مختلف استر ها شامل آلکیل استر ها، پروپیونات ها و گلایکول اتر ها است. از این اتر ها معمولا در کاربرد های غیر حلال استفاده می شود. استر ها حلالیت قوی اما کمی و بوی مطلوب و شیرینی نسبت به کتون ها دارند.

حلال های هیدروکربنی آروماتیک

این نوع حلال رنگ به تنهایی قادر به حل کردن رزین های نیترو سلولزی نیست. به دلیل این که قیمت اصلی حلال های فعال و نیمه فعال بسیار افزایش دارد. از این نوع حلال برای رقیق کردن محلول حاصل از انحلال های رزین های نیتروسلولزی و کاهش قیمت استفاده می شود.از این نوع حلال برای استخراج نفت خام استفاده می شود. این حلال دارای ویسکوزیته مناسب و خواص دمایی خوبی را در واکنش های شیمیایی ارائه می دهد.

حلال های هیدروکربنی کلره

این حلال در آب انحلال پذیر نیست اما در حلال های آلی و غیر قطبی قابل حل است و کاربرد زیادی دارد. از این حلال در صنایع پلاستیک سازی، تولید مواد پوشش دهنده، روکش کابل ها و روان ساز ها و … استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>