اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

آهن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر در سازه های مختلف ساختمانی و صنعتی است. یکی از دغدغه هایی که همواره در مصرف آهن و سطوح فلزی مطرح است، مسئله اکسید شدن آن هاست. آهن با قرار گرفتن در محیط باز و دارای رطوبت به تدریج زنگ می زند. زنگ زدن هم موجب فرسایش سریع تر آهن و آسیب رسیدن به تأسیسات و سطوح مختلفی که در ساختمان وجود دارند می شود و هم زیبایی ظاهری آن ها را خدشه دار می کند. راهکار حل این مشکل، استفاده از رنگ اپوکسی آهن است.

با توجه به این که آهن فلزی است که نسبتا راحت اکسید شده و بر اثر رطوبت آسیب می پذیرد، باید برای محافظت از سازه ها و تأسیساتی که با استفاده از آهن تولید شده اند فکری کرد. یک راهکار اساسی برای حافظت از آهن و تأسیسات فلزی آهنی استفاده از رنگ اپوکسی آهن است.

پوشش های اپوکسی به داشتن چسبندگی بسیار قوی و محکم معروف هستند. این مواد روی سطوح مختلف به خوبی می چسبند و به همین دلیل می توانند به شکلی موثر از آن ها در برابر عوامل آسیب زا و فرساینده محافظت کنند. به طور کلی ترکیب رنگ اپوکسی شامل دو ماده عنصر رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید است.

مهم ترین کاری که پیش از استفاده از رنگ اپوکسی فلزات باید انجام داد آماده سازی و پاکیزه سازی سطح زیرین آن است. سطح فلزی و آهنی باید با استفاده از شوینده های مناسب به خوبی پاکیزه بشود تا هیچ گونه آلاینده ای اعم از چربی، روغن، گرد و غبار و رطوبت بر روی آن ها باقی نماند؛ در غیر این صورت این موارد می توانند موجب افت شدید خاصیت چسبندگی رنگ اپوکسی بشوند. در نتیجه تأثیر و محافظت آن نیز بسیار کمتر از حالت استاندارد خواهد بود.

بلافاصله پس از آماده کردن و پاکیزه ساختن سطح فلزی باید این محصول را اعمال کرد. در همین راستا باید ابتدا جز اول رنگ را با همزن مناسب به خوبی هم زد و سپس جز دوم به آن اضافه شده و با ترکیب کردن آن ها یک مخلوط یکنواخت به دست بیاید. دقت کنید که بهترین شرایط دمایی برای انجام این مراحل و استعمال رنگ اپوکسی، دمایی بین 11 تا 18 درجه سانتی گراد است. در این صورت مراحل کار به بهترین شکل پیش رفته و نتیجه همان چیزی است که نیاز دارید.

این رنگ را می توان با استفاده از قلم موهای مخصوص، غلطک و یا اسپری اعمال نمود. در صورتی که قصد داشته باشید برای استعمال رنگ از اسپری مخصوص استفاده کنید لازم است مخزن رطوبت گیر و نیز فیلتر روغن را نیز تهیه کنید.یک نکته مهم هنگام کار با این ماده و سایر رنگ های صنعتی و شیمیایی آن است که باید به نکات بهداشتی و ایمنی توجه داشت. این رنگ یک ماده شیمیایی بوده و بهتر است هنگام کار کردن با آن از دستکش ها و ماسک استاندارد استفاده بشود تا خطری متوجه افراد نگردد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>