اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

از بین کفپوش مختلف برای کاربردهای صنعتی و غیرصنعتی، کفپوش اپوکسی سوله جزو رایج ترین هاست.
کفپوش اپوکسی (Epoxy Flooring) یک کفپوش صنعتی است که از مواد پلیمری ساخته شده است. این کفپوش علاوه بر کاربرد صنعتی، کاربرد خانگی هم دارد. اما از آن در صنعت، به دلیل ویژگی های خاصش، بیشتر استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی که سطحی صاف، یکپارچه و بدون منفذ و شکاف دارد، آنتیباکتریال است و به خوبی استانداردهای بهداشتی را برآورده میسازد.مزیت دیگر آن این است که کفپوش های صنعتی اپوکسی، گردوغبار را به خود جذب نمی کنند و اصطلاحاً Anti-Dust هستند.کفپوش اپوکسی با همه خواص و ویژگی های منحصربه فردش، در ساختمان ها و اماکن مختلف صنعتی، تجاری، خدماتی، آموزشی، و مسکونی کاربرد دارد.

به عنوان مثال، کفپوش های اپوکسی را به دلیل مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا و داشتن خاصیت آنتی باکتریال، عموماً در مراکز بهداشتی و درمانی، مثل بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها، بخش های حساس بیمارستانی نظیر اتاق عمل، آی سی یو و سی سی یو، فیزیوتراپی، مطب های پزشکی و دندانپزشکی، مورد استفاده قرار می دهند.

کفپوش اپوکسی، به دلیل مقاومت مکانیکی و اینکه ضدضربه، خراش، و ساییدگی است، برای سالن های ورزشی مناسب است و می توان از آن در سالن ها و زمین های ورزشی، باشگاه های بدنسازی، استخر ها، و حتی محیط های باز استفاده کرد.علاوه بر این، کفپوش اپوکسی را می توان در اماکن مختلفی مثل مدرسه ها و هتل ها، صنایع خودروسازی، آشیانه هواپیما، کارخانجات صنعتی، استودیو ها، انبار ها، پارکینگ های طبقاتی، ساختمان ها و مجتمع های اداری و تجاری، رستوران ها، فروشگاه ها، و سوله ها مورداستفاده قرار داد.

همانطور که گفتیم، این کفپوش ها علاوه بر کاربرد صنعتی، مصارف خانگی هم دارند و در قسمت های مختلف واحد های مسکونی، مخصوصاً در آشپزخانه ها، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.قبل از نصب کفپوش های اپوکسی در سوله ها و سالن های کارخانجات، باید مرحله آماده سازی کف را انجام داد. برای انجام این کار، ابتدا باید کف را کاملاً تمیز کرد. به طوری که هیچ گونه چربی، آلودگی و گردوغباری روی سطح زمین باقی نماند.

بعد از تمیز کردن کف، باید مطمئن شویم که هیچ گونه رطوبتی نیز بر روی زمین باقی نمانده و سطح آن کاملاً خشک شده است.بعد از تمیز کردن و خشک کردن زمین، باید زیر سازی کف را انجام داد و تمامی درز ها و شکاف های کف را به وسیله ی بتونه ترمیم کرد.

سپس نوبت به ساب زدن می رسد. کف زمین باید به اندازه کافی زبر شود تا در مرحله بعد، پرایمر به خوبی بر روی آن نصب شود. البته در این مرحله نیز مجددا باید کف را از تفاله ها و گردوخاک ناشی از ساب زدن تمیز نمود. برای این کار، اگر نیاز بود، از آب استفاده کنید. اما بعد از آن باید مدتی صبر کنید تا زمین کاملاً خشک شود و بعد به سراغ مرحله بعدی، که اجرای پرایمر است، بروید.

پرایمر را، که خاصیت چسبندگی دوطرفه دارد، به وسیله غلطک اجرا کنید. موقع استفاده از غلطک به وضوح خواهید دید که پرایمر، تمامی منافذ کف را پرکرده و آنها را کاملا می پوشاند.بعد از اجرای پرایمر، نوبت به اجرای اپوکسی می رسد. نصب اپوکسی نباید زیاد به طول بیانجامد، چراکه حدوداً بعد از گذشت یک ساعت، فرم و ظاهر اولیه خود را از دست داده و شروع به خشک شدن می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>