اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخزن

مخازن با توجه به نوع و فشار سیال انتخاب می شوند. به صورت کلی، مخازن از مواد مختلفی ساخته می شوند که در این میان، مخازن فلزی و بتنی بیشتر دچار خوردگی می شوند. در همین راستا برای جلوگیری از خوردگی زود هنگام این مخازن از پوشش های پلیمری استفاده می شود. با توجه به نوع سیال و جنس مخزن، پوشش های مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد:

اعمال پوشش مخازن ضد اسید، حساسیت نسبتاً بالایی دارد. در این نوع مخازن، دما، غلظت، و جنس اسید، روی انتخاب پوشش تأثیر مستقیم می گذارد. معمولاً در مخازن ضد اسید از موادی نظیر، پوشش اپوکسی ضداسید، پوشش فایبرگلاس ضد اسید و پوشش اپوکسی سالونت فیری استفاده می شود که مقاومت خوبی در برابر اسید دارند.

مخازن نگهداری و حمل آب به وسیله پوشش ترموست یا ترموپلاستیک محافظت می شوند. پوشش اپوکسی، پلی اورتان و پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه، مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت دارند.مخازن سوخت عمدتاً فلزی بوده و برای پوشش آنها، استفاده از رزین های اپوکسی و اپوکسی وینیل استر توصیه می شود.

در مخازن بتنی معمولاً استفاده از پوشش ترموست یا ترموپلاستیک توصیه می شود. پوشش مخازن اپوکسی یا پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه نیز بازده بسیار خوبی در حفاظت از مخازن بتنی دارند.رنگ آمیزی مخازن و نکاتی که باید در نظر گرفت:

  • اجرای سندبلاست فشارقوی
  •  تمیز کردن سطح مخازن از هر نوع آلودگی، گردوغبار، گریس، و روغن
  • اجرای لایه پرایمر
  • اجرای لایه میانی پوشش صنعتی مورد نظر
  •  اجرای لایه نهایی متناسب باضخامت میکرونی استاندارد
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>