اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در بحث تجارت و صادرات برخی از نهادها و ارگان های دولتی یا غیردولتی وجود دارند که می توانند به شما در خصوص در شناسایی لیست خریداران خارجی و نحوه بازاریابی صادراتی کمک کنند.

به طور کل برای ورود به دنیای تجارت، لازم است که ارتباط خود را با برخی ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با موضوع فعالیت خود تقویت کنید. ما در ادامه به مهم ترین این نهادها و خدماتی که هر کدام ارائه می دهند اشاره می کنیم.

ممکن است در ارتباط با محصولی که شما قصد صادرات آن را دارید و همچنین در ارتباط با کشور مورد نظر، نهادهای دیگری نیز وجود داشته باشند. اما ما به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

اتاق های مشترک بازرگانی
اتاق های بازرگانی مشترک از جمله نهادهایی هستند که اعضای اصلی آنها از اتاق های بازرگانی دو کشور انتخاب شده و برای تسهیل در امور تجاری دو کشور تشکیل می شوند.

به عنوان مثال، اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افرادی هستند که اولا عضو اتاق های بازرگانی در سراسر کشور و همچنین متخصص در زمینه تجارت با عراق هستند. ضمن آنکه از این طریق می توان با افراد و تجار عراقی نیز ارتباط گرفت.

اتاق های بازرگانی مشترک هر چند وقت یکبار جلسه ها، همایش ها و سیمنارهایی را برگزار می کنند. شما می توانید متناسب با کشوری که قصد صادرات به آن را دارید، با اتاق بازرگانی مشترک آن کشور با ایران ارتباط بگیرید.

البته باید دقت کرد که اتاق های بازرگانی مشترک، برای برخی کشورها است. بیشتر کشورهایی که حجم تجارت ایران با آنها زیاد بوده یا تمایل برای تجارت با آنها در حد قابل توجهی وجود دارد.

با این حال، اتاق های مشترک تقریبا برای اکثرا کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر وجود دارد. نحوه عضویت در آنها معمولا نیازمند پرداخت حق عضویت و یک سری هزینه ها است.

اما برای فردی که به دنبال تجارت و صادرات است، این هزینه ها اساسا قابل توجه نیست. از طریق این اتاق ها می توان با بازرگانان و شرکت های خارجی ارتباط برقرار کرد. بنابراین اولین و بهترین نهاد برای بازاریابی صادراتی، اتاق های مشترک بازرگانی هستند.

دفاتر بازرگانی سازمان توسعه تجارت
وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و دفاتر بازرگانی این سازمان در کشورهای مختلف یکی دیگر از نهادهایی هستند که می توانند به پرسش شما در خصوص «چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم» پاسخ بدهند.

سازمان توسعه تجارت دارای برخی دفاتر بازرگانی مرتبط با تجارت به بخش های مختلف جهان بوده که می توانند در خصوص نحوه بازاریابی صادراتی به شما کمک کنند. این دفاتر بر حسب نقاط جغرافیایی به چندین دفتر مختلف تقسیم بندی شده اند.

از جمله این دفاتر می توان به دفتر کشورهای عربی و آفریقایی، دفتر اروپا و آمریکا، دفتر آسیا و اقیانوسیه و برخی دفاتر دیگر اشاره کرد. معمولا این دفاتر در برخی از کشورهای خارجی نیز دارای نمایندگی هستند که می توانید با آنها ارتباط بگیرید.

اتفاقا وظیفه بازاریابی صادراتی و پیدا کردن مشتری برای محصولات خارجی یکی از وظایف اصلی این دفاتر محسوب می شود. با این حال، دفاتر بازرگانی خدمات مختلف دیگری نیز در زمینه تجارت با کشورهای مربوطه به شما ارائه می دهند.

از جمله آنها می توان به ارائه آمار و ارقام مختلف از وضعیت بازار کشور مربوطه، اعزام به سفر همراه با هیئت های تجاری و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

سفارت خانه ها و رایزنان بازرگانی در کشورهای مقصد
یکی دیگر از ارگان هایی که می تواند در یافتن مشتری خارجی برای صادرات به شما کمک کند، سفارتخانه ها و رایزنان بازرگانی مشغول در آنها هستند.

هر سفارتخانه ای دارای رایزن های مختلفی از جمله رایزن اقتصادی و بازرگانی است. معمولا رایزنان بازرگانی افرادی هستند که هم به شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور مربوطه آشنایی دارند و هم نسبت به نحوه صادرات و تجارت نیز تخصص دارند.

آنها دارای اطلاعات خوبی از وضعیت تجارت در کشور مورد نظر و آشنایی با تجار و بازرگانان هستند. البته تمام سفارت خانه دارای رایزن بازرگانی نیستند. اما ایران در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای مهم و شرکا تجاری، رایزن بازرگانی دارد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
الله یار احمدی :
سلام مشتری خارجی برای فروش قهوه می خواستم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>