اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشخصات شیمیایی و فیزیکی سدیم متیل پارابن:
سدیم متیل پارابن (methyl paraben) با فرمول شیمیایی C8H8O3 یک آلرژن شیمیایی استاندارد است. متیل پارابن نوعی پارابن است. پارابن ها مواد شیمیایی هستند که اغلب به عنوان مواد نگهدارنده استفاده می شوند تا محصولات را برای مدت طولانی تر نگه دارند.

شیمی

آنها برای جلوگیری از رشد قالب و سایر باکتری های مضر به مواد غذایی یا لوازم آرایشی اضافه می شوند.این ماده در نقش نگه دارنده در بسیاری از مواد آرایشی پایه آبی، کرم ها، لوسیون ها، شامپوها به کار می رود.متیل پارابن دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی می باشد که در بسیاری از محصولات به عنوان ماده ای جهت جلوگیری از رشد میکروب ها استفاده می شود.

مشخصات شیمیایی و فیزیکی سدیم متیل پارابن:

  • فرمول شیمیایی: C8H8O3.
  • نقطه جوش: 298.6 درجه سانتیگراد.
  • نقطه ذوب: 128-125 درجه سانتیگراد.
  • نقطه اشتعال: 280درجه سانتیگراد.
  • چگالی: 1.46 گرم در سانتی متر.

فعالیت ضد میکروبی:
پروپیل پارابن فعالیت ضد میکروبی را در PH 4-8 از خود نشان می دهد. تأثیر نگهدارندگی با افزایش PH و به علت تشکیل آنیون های فنولات کاهش پیدا می کند.پارابن ها در برابر قارچ بیشتر از باکتری ها فعال هستند.

پارابن ها همچنین در برابر باکتری های گرم مثبت بیشتر از باکتری های گرم منفی فعال هستند. فعالیت پارابن ها با افزاش طول زنجیره alkyl moiety افزایش پیدا می کند. هرچند حلالیت کاهش می یابد. فعالیت ممکن است با ترکیب کردن پارابن ها افزایش پیدا کند.

پروپیل پارابن همراه با متیل پارابن در فرآورده های تزریقی و در ترکیب با سایر پارابن ها در فرمولاسیون های موضعی و خوراکی استفاده می شود.

کاربرد متیل پارابن شرکت نوترون:
ازمتیل پارابن در مرطوب کننده های پوست، شامپو، سایه چشم، کرم های ضد آفتاب، محصولات مراقبت از مو، لوسیون ها، محصولات اصلاح صورت و بدن و همچنین متیل پارابن در خمیر دندان بغیر کرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نگهدارنده مواد غذایی (عمدتا در کنار دیگر نگهدارنده ها استفاده می شود تا در برابر انواع گونه های میکروب ها مقاوم باشد).
  • در تولید شامپو ها استفاده می شود.
  • در محصولات اصلاح صورت و بدن استفاده می شود.
  • متیل پارابن در ساخت لوسین ها و محصول های مراقبت از مو استفاده می شود.

غذاهای حاوی سدیم متیل پارابن چیست؟
محصولات غذایی معمولی که حاوی پارابن هایی برای حفظ هستند، شامل آبجو، سس، دسر، نوشابه، ترنج، ترشی، محصولات لبنی منجمد، سبزیجات فرآوری شده و شربت های طعم دهنده می باشد. بعضی از میوه ها مانند زغال اخته حاوی پارابن ها به عنوان نگهدارنده های طبیعی هستند.

مسمومیت زایی این ماده:
مطالعات در مورد مسمومیت حاد این ماده نشان داده که نپاژن از نظر خوراکی و تزریق در حیوانات عملا غیر سمی است.

در تحقیقاتی که بر روی جمعیتی از مردم با پوست طبیعی انجام شد، اثر تحریک کنندگی و حساسیت زا در متیل پارابن مشاهده نشد.

با این حال، برخی واکنش های آلرژیک بعد از خوردن پارابن گزارش شده است. خارش، برجستگی و تاول خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، تورم، حساسیت یا سوزش.اگر درماتیت در نزدیکی چشم ایجاد شود ممکن است قرمزی یا تورم پلک را ایجاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>