اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشخصات فیزیکی و شیمیایی استون:
این ماده به عنوان یک مایع بی رنگ بودار، قابل اشتعال و حلال معروف می باشد. همچنین این ماده در دسته مواد غیر معدنی و کتون ها می باشد. این ماده شیمیایی به سبب فرار بودن به سادگی تبخیر می شود. این امر در حالی رخ می دهد که نقطه جوش این ماده 56 درجه سانتی گراد و جرم مولی آن 05/58 گرم بر مول می باشد.

شیمی2

این ماده با چگالی 79/0 گرم در سانتی متر و حالت فیزیکی آبگونه مایع در دسترس می باشد. لذا این ماده کاملا قابل حل در آب، اتانول و اتر می باشد در حالی که سمی است. شایان ذکر است که این ماده برای محیط زیست سازگار بوده و مشکلاتی برای موجودات ایجاد نمی کند.

استون تحت هوا و نور در حضور یک کاتالیزگر، اکسید کننده های قوی و فلزات آلومینیوم و مس می تواند فرایند پلیمر شدن را انجام دهد. این واکنش با آزاد کردن گاز و مخلوط شدن آن با هوا می تواند سبب انفجار شود. این ماده شیمیایی همچنین می تواند در حضور رطوبت کافی با فلزات آهن و استیل واکنش دهد.

روش­های تولید:
استون مستقیماً یا غیرمستقیم از پروپیلن تولید می­شود. تقریباً 83% استون تولید شده در جهان از طریق فرآیند کومِن تولید می­شود، بنابراین تولید استون با تولید فنول ارتباط دارد. در این فرآیند بنزن با پروپیلن برای تولید کومِن الکیله شده و سپس، کومِن با هوا اکسید شده و فنول و استون تولید می­شود.

فرآیندهای دیگری برای تولید استون وجود دارد. در فرآیند موسوم به واکر- هوخست از اکسایش مستقیم پروپیلن استون تولید می­شود. یا از فرآیند آب­دارکردن پروپیلن 2- پروپانول ایجاد می­شود که سپس به استون اکسید می­شود. قبلاً استون توسط تقطیر استات­ها، برای مثال تقطیر استات کلسیم تولید می­شد.

Ca(CH3COO)2 → CaO(s) + CO2(g) + (CH3)2CO

کاربرد استون:
این ماده به عنوان حلال بسیاری از ترکیب های آلی استفاده می شود. درتولید پلاستیک، الیاف مصنوعی، دارو و سایر ترکیبات شیمیایی کاربرد دارد. همچنین در تولید صنعتی رنگ هم مصرف می شود.

به عنوان حلال در فرمولاسیون پوشش دهنده سطوح و مواد مربوط به شوینده ها و تینرها، همچنین در آکریلیک و الکل هاى نیتروسلولز و رنگ ها، به عنوان حلال در مواد دارویى و آرایشی، حلال چسب، سیمان، جوهر پرینتر، چسب، واکس، رزین، چربى ها، گریس، روغن ها، و مواد رنگى در پروسه هاى عصاره گیرى، در صنایع بى دود کردن پودر، به عنوان حلال پاک کننده در صنایع الکتریکی، و به عنوان حمل کننده استیلن در داخل سیلندرها مورد استفاده است.

از این ماده در صنایع شیمیایی به عنوان ماده میانى در تهیه متیل متاکریلیت، متاکریلیت اسید، متیل استفاده مى شود. اغلب اوقات در تهیه ترکیباتى مثل آنتى اکسیدان ها، A ایزوبوتیل کتن، بیس فنل علف کش ها، کتن هاى سنگین، تغلیظ فرمالدئید و دى فنال آمین، و ویتامین هاى میانى مورد استفاده است.

استون به طور طبیعى در متابولیسم طبیعى بدن و در ارگان هاى طبیعى و عضلات و بافت ها دیده مى شود و خون حاوى مقدارى استن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>