اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوراکس پنتا:
بوراکس پنتا پودر سفید یا بلور های بی رنگ است که از بور، سدیم، اکسیژن و هیدروژن به وجود آمده است.

شیمی12

این ماده نمک بوریک اسید بوده ولی سوزاننده تر عمل می کند و به عنوان پیش ماده ترکیبات تجاری در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. بوراکس دکا هیدرات (سدیم تترا بورات) که فرمی از سدیم بورات می باشد متشکل از (B2O3)، سدیم اکسید، آب، نمک بلوری است. بالاترین خلوص آن از 98 تا 99 درصد است.

بوراکس برای اولین بار در بسترهای خشک دریاچه در تبت کشف شد و از مسیر ابریشم وارد کشور عربستان شد. بوراکس در اواخر قرن 19 میلادی زمانی که کمپانی بوراکس ساحل اقیانوس آرام متعلق به فرانسیس مارون اسمیث (سلطان بوراکس) شروع به داد و ستد و عمومی کردن کاربردهای وسیع و گوناگون بوراکس در زیر نام تجاری team borax mule 20 کرد، نام گذاری شده بود.

این نام گذاری برای روشی بود که توسط آن بوراکس به شکل اصلی خود به خارج از کالیفرنیا و صحراهای ناوادا در مقادیر زیاد به منظور ارزان کردن و در دسترس عموم گذاشتن آن انتقال داده می شد.

خصوصیات بوراکس پنتا:

  • این ماده یک نمک قلیایی است.
  • شکل ظاهری:پودر سفید و بلوری.
  • جرم مولی:201.22 گرم بر مول خشک.
  • دانسیته:2.4 گرم بر سانتی متر مکعب خشک.
  • نقطه ذوب:743 درجه سانتی گراد خشک.
  • نقطه جوش: 1575 درجه سانتی گراد خشک.
  • حلالیت در اب: 31.7 گرم در لیتر.

روش تولید بوراکس پنتا:
این ماده عمدتاً از منابع طبیعی به دست می آید. در نتیجه، فقط تعداد کمی فرآیند صنعتی برای تهیه آن به صورت مصنوعی وجود دارد. دی سدیم تترا بورات (borax) که حاوی 5 یا 10 مولکول آب باشد به طور عمده از سنگ معدن بورات دارای سدیم تولید می شود. سنگ معدن پیش از حل شدن در محلول آبی برگشتی جوشان که شامل مقداری بوراکس است خورد و شکسته می شود.

کلوخه های تجزیه نشده (ذرات رس) موجود در محلول دوغابی جوشان به منظور غلیظ و شفاف شدن محلول مورد نظر جداسازی می شوند. استفاده از خنک کننده تبخیری در دماهای مخصوص منجر به کریستالیزاسیون (crystallization) محصولات مورد نظر می شود که در نهایت از محلول باقی مانده جدا و خشک می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>