اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگدانه ها و پیگمنت های معدنی:
پیگمنت که در فارسی از آن به عنوان رنگدانه تعبیر می شود در واقع با استفاده از جذب طول موج مورد نظر می تواند رنگ نوری بازتابشی یا انتقالی را دگرگون کند و کاربرد رنگ دانه ها در صنایع رنگ سازی و پلاستیک متداول می باشد.

شیمی19

رنگدانه ها یا پیگمنت ها، به تعبیر دیگر مواد جامد زینتی با شکل و سایزهای مختلف در حلال های ویژه شان هستند که به حالت معلق تهیه استفاده می شوند و شامل بر مواد سیاه و سفید و رنگی بوده، و موارد استفاده زیادی در رویه زدن، رنگرزی توده و پخشایش در هوا دارند. اما با همه این تفاسیر کاربرد اصلی رنگدانه یا پیگمنت مهیا کردن رنگ، مخفی کردن و کنترل براقیت رنگ تولیدی است.

پیگمنت ­های معدنی از زمین استخراج می­شوند و انواع مصنوعی آنها با واکنش­ های شیمیایی نسبتاً ساده به ویژه اکسیداسیون ساخته می­شوند. این رنگدانه ­ ها فاقد عنصر کربن هستند و ساختمان شیمیایی آنها شامل نمک­ های فلزی است که از محلول­ها جدا شده و رسوب کرده­ اند.

در بیشتر موارد برای یک رنگدانه طبیعی معدنی معادل مصنوعی آن ساخته شده است. رنگدانه ­های معدنی مصنوعی عملکرد و ویژگی­ های بهتری از انواع طبیعی خود دارند. این گروه شامل رنگدانه­ های سفید، سیاه، خاص و رنگی است.

از جمله رنگدانه ­های سفید می­توان به تیتانیم دی اکسید، سرب سفید، سولفات سرب، اکسید روی و آنتیمونی اشاره کرد. در حال حاضر دی اکسید تیتانیم مهم­ترین رنگ سفید مورد مصرف در جهان است.

اکسید آهن، سرب قرمز، کادمیم قرمز، سیلیکوکرومات سرب، کرومات سرب، کادمیم زرد، اکسید کرومیوم، پلمبیت کلسیم، پراشین بلو و اُلترامارین بلو برخی از رنگدانه های رنگی هستند. اکسید آهن بزرگ ترین گروه از پیگمنت­ های رنگی معدنی است که در طیف وسیعی از رنگ ­ها تولید می­شود و غیر سمی است. کربن بلک پیگمنتی سیاه و معدنی است.

کاربرد اصلی رنگدانه ها در چه صنایعی است؟
همانطور که ازاسم رنگدانه ها مشخص است، برای رنگی کردن محصولات به کار گرفته می شوند. پیگمنت ها به دو صورت آلی و معدنی در صنایع رنگ سازی به کار می رود. به این دسته رنگدانه ها "رنگدانه های اولیه" گفته می شود که شامل پیگمنت هایی از قبیل دی اکسید تیتانیوم (برای طیف رنگ سفید)، اکسید سبز کروم، اکسید آهن زرد و قرمز و غیره است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>