اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضررهای استفاده از رنگ خوراکی مصنوعی:
رنگ های مصنوعی و ضریب هوشی کودکان رنگ های مصنوعی که به مواد غذایی و نوشیدنی ها افزوده می شوند، می توانند ضریب هوشی کودکان را کاهش دهند.

شیمی22

پژوهشگران دانشگاه سوت هامپتون در این باره خاطرنشان کردند که آسیب رشدی ناشی از هفت افزودنی خوراکی به مواد غذایی می تواند تا پنج نمره از ضریب هوشی کودکان بکاهد. محققان اثر خوراکی های با رنگ مصنوعی را با اثر حذف این خوراکی ها مقایسه کردند و نتیجه گیری آن ها این بود که وقتی کودکان آب میوه با رنگ مصنوعی می نوشند، بیشتر احتمال دارد که «بیش فعال» شوند.

دانشمندان اثر این رنگ های مصنوعی را مستقیماً روی گروه هایی از بچه های 3 ساله و 8 ساله بررسی کرده اند. از جزئیات این مطالعه، فعلاً همین قدر می دانیم که مقدار رنگ مصرفی بچه ها به صورت معمول تخمین زده شده و تنها به شکل آزمایشی به این بچه ها داده شده است.

نتیجه این تحقیق، تایید مطالعه قبلی است و به این ترتیب می توان با اطمینان بالایی گفت وجود این نوع رنگ ها می تواند زمینه اختلالات رفتاری مانند بیش فعالی و پرخاشگری را به وجود آورد. هنوز نتایج این مطالعه از سوی مقامات رسمی انگلستان یا مقامات بین المللی تایید یا رد نشده است.

اداره استانداردهای غذایی انگلستان اعلام کرده است قبل از پذیرفته شدن مقاله، این محققان در یک نشریه علمی معتبر، هیچ قضاوتی در مورد آن نخواهد کرد و طبعاً هیچ تصمیمی هم درباره ممنوع کردن استفاده از رنگ های مصنوعی در مواد غذایی گرفته نخواهد شد. حذف این خوراکی های «رنگ شده»، هیچ کمبودی در بچه ها ایجاد نمی کند، چون خوراکی های با رنگ مصنوعی، عموماً ارزش تغذیه ای خاصی ندارند.

رنگ های FDC:
رنگ های FDC به 2 دسته ی کلی تقسیم می شوند:

1- FDC DYE: این رنگ ها در محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرند که قسمت اعظم آن را فاز آبی تشکیل می دهد.

2-FDC LAKE: این رنگ ها در محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرند که قسمت اعظم آن را فاز روغنی یا چربی استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>