اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی های رنگ شوینده:
رنگ مواد شوینده باید دارای یک سری خصوصیات داشته باشد تا بتوان در این صنعت از آنها استفاده کرد. در حقیقت، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی پیگمنت های معدنی یا پیگمنت های آلی مشخص کننده این است که در کدام یک از صنایع و برای تولید چه محصولی باید به کار روند.

شیمی23

به طور متداول، چهار خصوصیت زیر را برای عوامل رنگ زا در مواد شوینده معرفی کرده اند. این ویژگی ها بیشتر برای شوینده های منسوجات، شوینده لباسشویی، مایع مخصوص شستشوی پارچه و غیره می باشد:

  • پایدار در برابر مواد قلیایی.
  • پایدار در برابر سولفات و پرکربنات.
  • مقاومت بسیار خوب در برابر نور.
  • بدون ایجاد لکه روی پارچه هنگام شستشو.

لازم به ذکر است برای تولید بهترین شوینده ها، محصولات تمیز کننده و پاک کننده از رنگ های استاندارد و پایدار استفاده می شود. در کارخانه تولید مواد شوینده، بار ها و بار ها این مواد و محصولات آزمایش می شوند و پس از آن که تست کنترل کیفیت برای آنها انجام شد، برای تولید انبوه وارد خط تولید می گردند.

رنگدانه ها (پیگمنت ها):
رنگدانه ها یا پیگمنت ها، مواد جامد تزئینی هستند که در شکل و اندازه های مختلف در حلالهای مربوط به حالت معلق تهیه و بکار می روند و مشتمل بر مواد سیاه - سفید و رنگی بوده، موارد استفاده زیادی در رویه زدن، رنگرزی انبوه و دیسپرسیون در هوا دارند.

انواع رنگدانه ها:
معمولاً رنگدانه ها را براساس انواع شیمیایی به پیگمنت معدنی یا پیگمنت آلی طبقه بندی می کنند، اما این پیگمنت های آلی یا پیگمنت های معدنی می توانند طبیعی یا سنتزی باشند.

رنگدانه های طبیعی و مصنوعی:
پیگمنتهای معدنی طبیعی از پوسته زمین استخراج می شوند، خرد شده، شسته شده، از لحاظ اندازه درجه بندی می شوند. غالباً برای این رنگدانه های طبیعی، معادل مصنوعی هم وجود دارد، یعنی رنگدانه از اجزاء دیگری در اثر یک فرآیند شیمیایی ساخته می شود.

ظاهراً از نظر شیمیایی با نمونه طبیعی یکسان است، ولی اغلب خواص متفاوتی دارد و معمولاً به خاطر شکل بلوری مطلوبتر، خلوص بیشتر و دانه بندی مطلوبتر، مرغوبتر از نوع طبیعی می باشد.

پیگمنت های معدنی طبیعی که هنوز اهمیت دارند، از خانواده اکسید آهن می باشند که عبارتند از: گل اخرا، گل ماشی (خاک سرخ)، اخرای زرد، اکسیدهای آهن قرمز زرد و سیاه.

رنگدانه های آلی:
امروزه رنگدانه های آلی به مراتب بیشتر از پیگمنت های معدنی می باشند. بعضی از جدیدترین رنگدانه ها ساختمان آلی فلزی دارند. بیشتر رنگدانه های آلی، مواد شیمیایی آلی هستند که روی یک هسته معدنی هیدروکسید آلومینیوم رسوب داده شده اند.

از مهم ترین رنگدانه های آلی می توان به گروه فتالوسیانین ها اشاره کرد که طیف رنگهای آبی و سبز را در بر می گیرند و فتالوسیانین مس، رنگدانه آبی می باشد که به علت خواص مقاومتی خوب در برابر عوامل مختلف، یک رنگدانه با ارزش به شمار می رود.

فتالوسیانین ها را از فتالیک و اوره سنتز می کنند. رنگدانه های آلی، به صورتی که امروزه در صنعت استفاده می شوند، در طبیعت یافت نمی شوند و تقریباً همه آنها سنتزی می باشند.

عمده ترین پیگمنت های معدنی:

  • پیگمنت های سفید.
  • پیگمنت های قرمز سرنج.
  • شنگرف.
  • پیگمنت های زرد و نارنجی.
  • پیگمنت های آبی.
  • پیگمنت های لاجورد یا اولترامارین.
  • پیگمنت های سبز.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>